Home » Stiinta » Veste proastă în demersul descoperirii vieţii extraterestre: NASA anunţă că cel mai apropiat sistem solar de noi nu poate susţine viaţa

Autor: Alexandru Voiculescu 08.03.2017
Experţii au determinat că o atmosferă asemănătoare Terrei nu poate supravieţui în proximitatea piticei roşii în jurul căreia orbitează planeta Proxima Centauri b, care era extrem de promiţătoare în ceea ce priveşte existenţa vieţii extraterestre.

Această lipsă a atmosferei duce la rândul său la expunerea la radiaţii solare, ceea ce reduce în mod dramatic potenţialul pentru habitabilitate, scrie Daily Mail.

Katherine Garcia-Sage, savant la Goddard Space Flight Center al NASA din Greenbelt, Maryland şi autoarea acestui studiu, a precizat că „ne-am decis să luăm singura planetă habitabilă pe cara o cunoaştem – Terra – şi să o punem acolo unde este Proxima Centauri b”. Astfel, echipa a ajuns la concluzia că o atmosferă similară cu cea a Pământului nu ar supravieţui în apropierea stelei pitice violente.

De asemenea, echipa a calculat şi câtă radiaţie produce steaua Proxima Centauri, bazându-se pe observaţiile Chandra X-ray Observatory al NASA.

Cu ajutorul acestor date, modelul simulează cum radiaţiile intense ale piticei roşii afectează atmosfera exoplanetei.

Piticele roşii precum Proxima Centauri distrug atmosfera cu ajutorul radiaţiilor ultraviolete extreme care ionizează gazele atmosferice, înlăturând electronii. În acest proces, electronii care pleacă din atmosferă trag după ei şi ionii încărcaţi pozitiv. În acest caz, nu numai cei mai uşori atomi părăsesc atmosfera, ci şi azotul şi oxigenul.

Modelul elaborat de savanţi indică faptul că radiaţile puternice ale Proxima Centauri ar dezintegra atmosfera Terrei cu o viteză de 10.000 de ori decât se întâmplă aici.

Este confirmat! A fost descoperită cea mai asemănătoare exoplanetă cu Terra de până acum