Home » Stiinta » Descoperire neaşteptată cu privire la boala Parkinson. Riscul apariţiei poate fi redus semnificativ

Alexandru Voiculescu 09.09.2017
Utilizând date adunate de la peste 100 de milioane de prescripţii medicale din Norvegia, cercetătorii au descoperit că medicamentele care tratează astmul înjumătăţesc riscul pacienţilor de a dezvolta boala Parkinson.

Cercetătorii de la Universitatea din Bergen, Norvegia, au realizat un studiu de amploare care a inclus informaţii din baza de date a prescripţiilor medicale din Norvegia, scrie Science Daily.

Împreună cu cercetători de la Harvard, profesorul Trond Riise, autorul acestui studiu, au analizat mai mult de 100 de milioane de prescripţii înregistrate începând cu anul 2004.

În cadrul acestui studiu, unde cercetătorii au putut observa conexiunile între medicamentele utilizate şi boală, a reieşit că prevenirea bolii Parkinson este asociată cu prescripţiile medicale care tratează astmul şi cu medicamentele pentru hipertensiune.

Ideea unui astfel de studiu a apărut ca urmare a experimentelor cercetătorilor de la Universitatea Harvard, care au observat efectele anumitor medicamente asupra celulelor nervoase ale animalelor, arătând, printre altele, că există o influenţă asupra riscului apariţiei bolii Parkinson în cazul administrării unor medicamente care în mod normal sunt pentru tratarea astmului.

„Am analizat toată populaţia norvegiană şi am ajuns la aceleaşi rezultate care au fost şi în experimentele pe animale ale Universităţii Harvard. Aceste medicamente nu au mai fost studiate până acum în relaţie cu boala Parkinson”, precizează Riise. Cercetătorul mai precizează şi că „descoperirile noastre pot fi începutul unui nou mod de tratare a acestei boli extrem de serioase”.

Noi dovezi sugerează că boala Parkinson ar putea fi provocată de un dezechilibru al florei intestinale

Femeia care poate mirosi boala Parkinson: Descoperirea întâmplătoare care uimeşte cercetătorii – FOTO

Surprinzător: nicotina din anumite alimente ne apără de Parkinson!

Originea maladiei Parkinson, descoperită de cercetători