Home » Stiinta » Cercetătorii au descoperit elixirul tinereţii. Noi medicamente care pot combate procesul de îmbătrânire

Autor: Oana Bujor 09.13.2017
Cercetătorii de la clinica Mayo din Rochester, Minnesota aduc în lumina reflectoarelor o nouă clasă de medicamente despre care se spune că pot transforma cu totul domeniul medicinii, prin combaterea procesului de îmbătrânire, potrivit CNN.

Oamenii de ştiinţă de la Mayo vor să facă marele salt în medicină, trecând de la testarea medicamentelor senolitice pe şoareci, care au dat rezultate bune, la testele clinice pe oameni. Aceştia au subliniat şcenariile potenţiale ale studiilor clinice pe această nouă clasă de medicamente într-o lucrare publicată în Journal of the American Geriatrics Society.

„Acesta este unul dintre cele mai interesante domenii din toată medicina sau din ştiinţă, în momentul de faţă”, a spus dr. James Kirkland, principalul autor al noului studiu şi director al centrului Kogor.

Pe măsură ce îmbătrânim acumulăm celule senescente, adică acele celule care nu se mai multiplică şi nu se mai reproduc odată cu îmbătrânirea. Ele pot afecta alte organele şi ţesuturi umane. Medicamentele senolitice sunt agenţi capabili să ucidă aceste celule senescente care cauzează probleme în organism, fără a afecta în vreun fel celulele normale, sănătoase.

Citeşte continuarea pe Mediafax.