Home » Știință » Consumarea frecventă a alcoolului omoară noile celule nervoase la adulţi, iar femeile sunt mai vulnerabile

Publicat: 14.11.2017
Cercetătorii de la University of Texas Medical Branch din Galveston au descoperit că alcoolul omoară celulele stem din creierul şoarecilor adulţi. Întrucât celulele stem ale creierului creează noi celule nervoase şi sunt importante pentru menţinerea funcţiilor cognitive, studiul poate deschide o nouă cale în combaterea alcoolismului cronic.

Cercetătorii au mai descoperit, de asemenea, că aceste celule stem din regiuni cheie ale creierului şoarecilor adulţi răspund diferit la expunerea la alcool, arătând pentru prima dată şi că schimbările sunt diferite la masculi şi la femele, scrie Medical Express.

Consumarea excesivă a alcoolului duce la degradarea materiei cenuşii, care la rândul ei aduce o serie de probleme. În trecut, se credea că numărul de celule nervoase în creierul adult este fixat la începutul vieţii şi cea mai bună cale de a trata leziunile creierului este de a proteja celulele nervoase rămase.

„Descoperirea că organismul produce celule stem care creează neuroni oferă o nouă modalitate de abordare a problemelor legate de schimbările în creier asociate consumului de alcool”, a precizat Ping Wu, unul dintre cercetătorii care au participat la acest studiu. „Totuşi, înainte de a elabora noi abordări, este nevoie de înţelegerea impactului pe care alcoolul îl are asupra creierului în diferite stadii ale creşterii, în diferite regiuni ale creierului şi în creierul femeilor şi bărbaţilor”.

În cadrul studiului, Wu şi colegii săi au putut folosi tehnologie de ultimă generaţie care le permite să monitorizeze celulele stem şi să observe cum acestea migrează şi se dezvoltă în celule nervoase specializate. Cercetătorii precizează că alcoolul a omorât majoritatea celulelor stem şi a redus producţia şi dezvoltarea noilor neuroni.

Savanţii au găsit că efectele consumului repetat de alcool diferă în funcţie de regiune. Regiunea creierului cea mai susceptibilă la efectele alcoolului a fost una dintre cele două regiuni ale creierului unde celulele sunt create la adulţi.

De asemenea, au observat că femelele au fost mai susceptibile la efectele negative decât masculii, reducând mai mult numărul de celule stem.

Utilizând acest model, savanţii se aşteaptă să afle mai multe despre modul în care alcoolul interacţionează cu celulele stem, ceea ce va duce în ultimă instanţă la găsirea unor tratamente împotriva alcoolismului şi a leziunilor cerebrale rezultate în urma consumului excesiv de alcool.

DESCOPERIREA care răstoarnă tot ce se spunea până acum despre alcool. Risc MORTAL pentru persoanele care nu beau. Concluzia obţinută după 20 de ani de studii

De ce consumăm alcool dacă ştim ce efecte negative are asupra noastră? Experţii au găsit răspunsul

Efectul care nu trebuie ignorat al consumului de alcool. Dacă păţeşti asta, trebuie să laşi paharul deoparte

Când consumul de alcool duce la alcoolism şi cum se poate combate acesta

Test de cultură generală. Cum apar deșerturile?
De ce se spune că în Nigeria anvelopele nu mor niciodată
Un bărbat care s-a rătăcit într-o pădure din statul american din California a slăbit 13 kg în 10 zile
Peste 230.000 de oameni, așteptați la Electric Castle. Ce buget are festivalul în acest an?
Apple, luat în vizor de Comisia Europeană. Ce riscă producătorul iPhone?
Un copil de 4 ani a dispărut dintr-un camping și a fost găsit după 22 de ore singur în sălbăticie