Home » Știință » Imaginile recente cu uriaşul asteroid care s-a apropiat de Pământ îi îngrijorează pe specialişti

Publicat: 30.12.2017
NASA a reuşit să realizeze una dintre cele mai clare imagini cu asteroidul masiv care a trecut prin apropierea Pământului la începutul lunii decembrie. Imaginile dezvăluie existenţa unui vid imens în centrul acestuia.

Roca spaţială cunoscută cu denumirea de 3200 Phaethon s-a apropiat de Pământ pe 16 decembrie la 10,3 milioane de kilometri de Pământ. Mail Online notează că  2093 va fi următorul moment în care un asteroid se va afla la o distanţă atât de apropiată de Pământ.

Ultimele imagini au fost realizate cu ajutorul Observatorului Arecibo din Puerto Rico. În imagini poate fi observat obiectul sferic  cu o depresiune uriaşă la ecuator. De asemenea, sunt prezente structuri misterioase întunecate la poli, notează NASA.

”Observaţiile recente sugerează că asteroidul Phaethon este asemănător cu Bennu, ţinta sondei OSIRIS-Rex, dar peste 1.000 de asteroizi Bennu ar putea încăpea în interiorul lui Phaethon,” a declarat Patrick Taylor din cadrul Universităţii  Space Research Association (USRA), Columbia. Aspectele întunecate ar putea fi cratere sau alte forme topografice.

Arecibo este unul dintre cele mai puternice radare astronomice de pe Pământ, dar a suferit degradări minore în timpul uraganului Maria.