Home » Știință » Mars 2020, roverul care ar putea descoperi primele semne ale vieţii extraterestre

Publicat: 18.03.2018
Următorul rover ce va fi trimis pe Marte va căuta semne ale mediilor prielnice vieţii în timp ce încearcă să descopere urme ale viaţa microbiane. De asemenea, Mars 2020, după cum a fost denumit robotul, va preleva probe de pe Planeta Roşie pe care le va trimite pe Pământ într-o misiune viitoare.

Misiunea va fi lansată din Cape Canavera în iulie sau august 2020, când Marte şi Pământul se vor afla într-o poziţie ce va necesita o cantitate mai mică de combustibil pentru călătorie. Conform Space, roverul va ateriza pe Marte în februarie 2021, având o misiune iniţială cu durata unui an marţian, echivalentul a 687 de zile pe Pământ.

Roverul are dimensiuni asemănătoare cu cele ale unei maşini, având o lungime de trei metri, o lăţime de 2,73 de metri şi o înălţime de 2,2, metri. De asemenea, vehiculul cântăreşte 1.050 de kilograme.

În imaginile publicate de NASA, roverul pare să semene cu predecesorul său Curiosity. În mare parte acest lucru se bazează pe faptul că Mars 2020 a fost proiectat pe baza planurilor utilizate pentru roverul anterior. Aproximativ 85% din noul rover are componente hardware moştenite de la Curiosity. ”Faptul că o mare parte din componente sunt deja proiectate ne-a ajutat să avansăm mult mai repede în misiune,” a declarat Jim Watzin, director Mars Exploration Program, NASA. ”Economisim bani, timp şi reducem riscurile,” adaugă el.

Asemănător cu fostul rover, Mars 2020 va avea un trunchi rectangular, şase roţi, un braţ, camere şi intrumente cu care poate fora. De asemenea, cu ajutorul unui spectometru cu raze X şi a unui laser cu lumină UV, Marte 2020 va căuta semne biologice ale vieţii microbiene din trecut.

De asemenea, roverul va avea de cinci ori mai multe camere decât vehiculul anterior. Acesta va avea 23 de camere, iar unele dintre ele vor furniza imagini 3D color. Un alt instrument nou al roverului va fi un microfon prin care vehiculul va înregistra sunetele Planetei Roşii, ce vor fi apoi transmise pe Pământ. ”Va fi pentru prima oară când vom putea asculta planeta Marte,” afirmă Sylvestre Maurice, cercetător din cadrul Research Institute in Astrophysics and Planetology din Franţa.