Home » Stiinta » Ultima lucrare a lui Hawking poate fi cheia către înţelegerea teoriei universurilor paralele

Autor: Alexandru Voiculescu 03.20.2018
Fizicianul Stephen Hawking a lăsat în urmă un ultim studiu, completat pe patul de moarte, care poate contribui esenţial la înţelegerea teoriei cu privire la universurile paralele.

Lucrarea prezintă preceptele teoretice care pot sta la baza modului în care o sondă poate explora cosmosul în căutarea unor indicii ale existenţei multiversului – o multitudine teoretică de universuri care există alături de al nostru, scrie RT.

Titlul lucrării, ”A Smooth Exist from Eternal Inflation”, se referă la un element dintr-o teorie de ale lui Hawking în care acesta a propus că universul este în continuă expansiune ca urmare a Big Bang-ului. Teoria sa sugerează că Big Bang-ul care a produs universul nostru era doar unul dintr-un număr infinit de Big Bang-uri, fiecare producând propriul univers.

Această infinitate, conform lui Thomas Hertog, unul dintre co-autorii lucrării, de la Universitatea KU Leuven din Belgia, face ca întreaga idee să fie imposibil de verificat prin experimente. Noua lucrare doreşte să facă teoria multiversurilor mai uşor de înţeles, incluzând-o într-un „cadru ştiinţific testabil”.

Stephen Hawking: ”Aşteptările mele s-au redus la zero la vârsta de 21 de ani. De atunci, totul a fost bonus”. Citate memorabile ale savantului