Home » Stiinta » Universul nu ar trebui să existe, conform celei mai precise măsurători a antimateriei efectuate recent

Autor: Alexandru Voiculescu 04.11.2018
Din cauza (sau datorită) unui nou studiu realizat de fizicienii de la CERN, misterul cu privire la antimaterie şi posibilele sale diferenţe faţă de materie se adânceşte. Noul experiment nu a scos la iveală nicio diferenţă între cele două, ceea ce înseamnă că, în mod normal, ar fi trebuit să se elimine reciproc, lucru care ar fi făcut imposibilă existenţa Universului.

În ultimul an şi jumătate, cercetătorii de la CERN au aflat că aceeaşi frecvenţă de lumină produsă de hidrogen este produsă şi de omologul său, anti-hidrogenul, scrie Science Alert.

Ultimul studiu reprezintă un pas important înainte în tehnologie şi îmbunătăţeşte enorm precizia măsurătorii. Aşadar, fizicienii pot fi mai încrezători ca niciodată în faptul că hidrogenul şi anti-hidrogenul emit acelaşi spectru de lumină.

Simetria este un aspect esenţial când vine vorba de înţelegerea modului în care Universul s-a format şi poate să existe, mai ales când se analizează lucruri precum sarcina, spaţiul şi timpul unei particule.

Experimentele anterioare au arătat că există diferenţe minuscule în modul în care forţele lucrează la scara particulelor dacă doar inversăm sarcina sau schimbăm orientarea. Totuşi, un univers în oglindă unde timpul merge invers ar trebui să arate ca al nostru, cel puţin în ceea ce priveşte legile fizicii.

Dacă ar fi existat şi un grad foarte redus de asimetrie, atunci existenţa Universului ar fi fost posibilă; dar cercetătorii, conform noului studiu, nu au văzut niciun indiciu în acest sens.

Noua descoperire (sau lipsa ei) înseamnă că ori trebuie crescută precizia, ori ipoteza de lucru este greşită sau nepotrivită pentru întrebarea „cum a ajuns universul „să existe”?

Universul nostru a intrat în coliziune cu un alt Univers. Teoria care caută să explice misterele cosmosului

Big Bang sau… altceva? Ce a fost înainte de Univers

Să fie oare aceasta cea mai bună dovadă a existenţei unui UNIVERS PARALEL?

Descoperire spectaculoasă făcută de astronomi. „Este cea mai mare structură individuală identificată vreodată de umanitate”