Home » Stiinta » VIDEO. Descoperirea care poate schimba ceea ce ştim despre formarea galaxiilor

VIDEO. Descoperirea care poate schimba ceea ce ştim despre formarea galaxiilor

Autor: Alexandru Voiculescu 03.30.2018
La o distanţă de 65 de milioane de ani lumină de Pământ se găseşte galaxia numită NGC 1052-DF2 (sau pe scurt DF2). Aceasta dă peste cap tot ce se ştie despre formarea galaxiei şi despre materia întunecată, conform unei echipe de cercetători de la Universitatea Yale.

Spre deosebire de restul galaxiilor observate până acum, aceasta nu conţine materie întunecată, scrie Futurism.

Materia întunecată nu a fost observată în mod direct, însă există un efect necunoscut asupra materiei observabile. Astfel, bazându-se pe observaţiile indirecte, cercetătorii au estimat că materia întunecată constituie 27% din universul nostru.

De asemenea, savanţii au presupus că materia întunecată este esenţială pentru formarea galaxiilor. Aceasta s-ar aduna, iar gravitaţia din aceste „grămezi” ar atrage materia normală, ducând la formarea stelelor, planetelor şi a altor obiecte care alcătuiesc o galaxie.

În cazul galaxiei DF2, materia întunecată se găseşte într-o cantitate de 1/400 din ce se aştepta. „Provoacă ideile standard cu privire la modul în care credem că funcţionează o galaxie”, a precizat Pieter van Dokkum, un profesor de la Universitatea Yale şi autorul principal al studiului publicat în revista Nature. „Rezultatul sugerează şi că există mai mult de un mod de a forma galaxiile”.

DF2 este unică şi în alte moduri. Nu are o formă de spirală şi nu este nici galaxie eliptică, ci este o galaxie ultra-difuză. „Este atât de rarefiată încât vezi toate galaxiile din spatele ei”, a adăugat van Dokkum.

Cercetătorii speră să poate stabili vârsta galaxiei. „În acest moment, ştim doar că este mai bătrână de 10 miliarde de ani, dar vrem să ştim dacă are 10 miliarde sau 13 miliarde de ani, ceea ce ar fi imediat după Big Bang”, a adăugat van Dokkum.

Dacă DF2 are într-adevăr 13 miliarde de ani, ar mai ieşi în evidenţă cu ceva: ar fi cea mai veche galaxie descoperită.

Cum s-au format galaxiile? O descoperire fascinantă rescrie teoriile curente

O nouă teorie despre interacţiunea materiei negre poate explica MISTERELE Universului

Ce s-ar întâmpla dacă ai deveni materie întunecată?

Astronomii au descoperit o nouă galaxie. Sistemul stelar are o caracteristică deosebită