Home » Stiinta » CERN: Universul nostru nu ar trebui să existe. Fenomenul bizar pe care specialiştii nu îl pot explica

Oana Bujor 10.25.2017
Cercetătorii de top încearcă să descopere de ce universul în care ne aflăm nu s-a autodistrus la scurt timp după ce s-a format.

De la începuturile universului, conform modelului standard, există cantităţi egale de materie şi antimaterie. Problema este reprezentată de faptul că cele  două tipuri de materie ar fi trebuit să se anihileze una pe cealaltă, tot ce se află în prezent în jurul nostru fiind distrus, notează Independent

Cercetătorii au analizat diferenţele dintre materie şi antimaterie care ar putea explica de ce universul nostru încă există. Aceştia au propus nenumărate teorii privind diferenţele de masă, de încărcătură electrică, însă nu au descoperit nicio diferenţă. Astfel că specialiştii au ajuns la întrebarea ”De ce universul este încă existent?”

”Toate observaţiile au dezvăluit o simetrie completă între materie şi antimaterie, de aceea universul nu ar trebui să existe,” a declarat Christian Smorra, autorul studiului din cadrul CERN. ”Trebuie să existe o asimetrie, însă nu înţelegem care este acestea,” adaugă el.

O altă posibilitate ar putea fi diferenţa magnetismului dintre materie şi antimaterie. Însă cercetările recente sugerează că şi acestea sunt identice, misterul devenind tot mai adânc.

Noul studiu condus de dr. Smorra a analizat diferenţele dintre antiprotoni pentru a descoperi cum se diferenţiază aceştia de protoni. Măsurătorile din prezent au fost analizate cu o precizie fără precedent, însă şi de această dată au descoperit o simetrie perfectă a materiei cu antimateria.

Cercetătorii CERN au captat antiprotonii într-un tip special de ”cuşti Penning” deoarece nu este posibilă ţinerea antimateriei într-un recipient fizic. Cercetătorii speră să poată examina antiprotonii cu o precizie mult mai mare. Alţi cercetători susţin că antiprotonii ar putea avea o gravitaţie inversă.