Home » Știință » Ceasul intern al organismului poate influenţa apariţia cancerului mamar

Ceasul intern al organismului poate influenţa apariţia cancerului mamar

Publicat: 11.05.2018
De mai mulţi ani, specialiştii au asociat mutaţiile genetice BRCA1 şi BRCA2 cu un risc crescut de apariţie al cancerului la sân. Recent, cercetătorii de la Texas A&M University au identificat o nouă genă care poate avea un impact asupra apariţiei acestei maladii, care la rândul său este asociată cu ritmul circadian al organismului.

Descoperirea a fost publicată în jurnalul de specialitate Development şi adaugă încă un element la o listă din ce în ce mai lungă ce leagă tulburările ritmului circadian („ceasul central” din creierele noastre) de un risc sporit al dezvoltării cancerului, obezităţii, bolilor neuromusculare şi alte condiţii, scrie Science Daily.

Studiul cercetătorilor a inclus experimente pe şoareci, în care s-a aflat că Perioada 2 (Per2), un mecanism de reglare din ceasul periferic al fiecărei celule, joacă un rol important în dezvoltarea glandelor mamare şi atunci când mecanismul este inhibat duce la o dezvoltare defectuoasă a acestora, ceea ce duce la rândul său la apariţia tumorilor.

Următorul pas este de a analiza studiile care corelează lucrul în ture de noapte cu apariţia cancerului la sân.

„Acum, investigăm cum descoperirile noastre pot fi relevante la oameni”, a precizat Weston Porter, autor al studiului. „Există studii care arată o relaţie dintre nivelurile scăzute de Per2 şi anumite tipuri de cancer mamar, care sunt mai invazive. Aşadar, credem că există o relaţie directă”.

De ce nu a fost identificat un tratament pentru cancer până în prezent?

Care sunt obiceiurile greşite ale românilor bolnavi de cancer