Home » Stiinta » Eficienţă de 100% în timpul testării pe şoareci a unui vaccin împotriva cancerului

Autor: Oana Bujor 09.12.2018
Un nou vaccin împotriva cancerului ce implică un medicament imunoterapeutic şi o chimicală ce îi creşte eficienţa s-a dovedit 100% un succes în cadrul testelor de tratare a melanomului la şoareci.

În cadrul studiului, specialiştii au arătat că noua terapie poate lupta cu episoadele recurente de cancer, scrie Science Alert. „Această terapie furnizează un răspuns complet, unul curativ, în cazul tratării melanomului”, a afirmat Dale Boger din cadrul Institutului de Cercetare Scripps din California.

„Precum un vaccin care antrenează corpul să lupte împotriva patogenilor externi şi această terapie antrenează sistemul imunitar să atace tumora”, a adăugat el.

Cercetătorii au analizat 10.000 de compuşi pentru a descoperi unul ce poate creşte eficienţa medicamentelor imunoterapeutice utilizate pentru distrugerea cancerului. În cele din urmă au descoperit că chimicala Diprovocim ce crează legături cu un receptor al sistemului imunitar. Următorul pas a fost reprezentat de testarea compusului alături de terapiile obişnuite pentru tratarea tumorilor la şoareci.

Cercetătorii au utilizat un grup de şoareci cu o formă agresivă de melanom, modificată genetic pentru a conţine ovalbumină, pe care cercetătorii o utilizează în timpul analizării răspunsului sistemului imunitar la cancer.

Toţi şoarecii au primit medicamentul anti-PD-L1 ce are ca scop prevenirea răspândirii celulelor tumorale. Apoi subiecţii au fost împărţiţi în trei grupuri de căte opt şoareci. Un grup a primit doar anti-PD-L1 şi o injecţie cu ovalbumină. Al doilea grup a primit ambele tratamente, plus chimicala Diprovocim, pentru stimularea acţiunilor sistemului imunitar. Al treilea grup a primit anti-PD-L1 cu ovalbumină şi un compus numit alum, în locul chimicalei. Fiecare animal a primit o doză din acest tratament o dată la şapte zile. Echipa a descoperit că în ziua 54 primul grup avea o rată de supravieţuire de 0%, grupul ce a primit compusul alum 25% şi grupul ce  primit Diprovocim avea o rată de 100% de supravieţuire.

Echipa a explicat că vaccinul funcţionează prin stimularea sistemului imunitar ce creează un tip special de celule ce luptă împotriva cancerului, numite leucocite, ce se infiltrează în tumoră. Efectele au putut fi observate şi după ce cancerul a dispărut.