Prima pagină Stiinta

De ce trimiterea turiştilor în spaţiu nu este o noutate

Oana Bujor | 09.23.2018 | ● Vizualizări: 183
Foto arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

SpaceX a anunţat recent că a vândut cel mai luxos pachet de vacanţă, o vizită până la Lună şi înapoi. Dacă racheta va fi gata, în 2023 antreprenorul japonez Yusaku Maezawa şi mai mulţi artişti vor zbura la bordul unei rachete Big Falcon.

Deşi poate fi considerată o premieră, alte companii, inclusiv SpaceX, au prezentat oferta turistică persoanelor ce doreau să scrie istorie. 

Conform Space, unul dintre competitorii experimentaţi este Space Adventures ce a închiriat deja capsule ruseşti Soyuz pentru a trimite turişti spaţiali către Staţia Spaţială Internaţională pe parcursul a opt ani. În 2011, compania anunţase că doreşte să vândă bilete şi pentru o călătorie în orbita Lunii până în 2014, lucru ce nu s-a concretizat. 

Câţiva ani mai târziu, un alt competitor şi-a exprimat interesul pentru sejururile turistice către Lună. Golden Spike, companie fondată în 2012, dorea să aterizeze rovere pe Lună şi în cele din urmă turişti. În 2014, compania oferea călătorii către Lună pentru suma de 500-750 milioane de dolari. 



Bigelow Aerospace a testat deja câteva staţii spaţiale modulare ca parte a planului de implementare a unui habitat spaţial comercial, inclusiv ataşarea unui modul gonflabil Staţiei Spaţiale Internaţionale. Compania şi-a exprimat interesul şi pentru turismul pe Lună, în 2017  fiind prezentat un plan de stabilire a unor avanposturi. Compania doreşte să creeze o staţie spaţială în jurul Lunii până în 2023, acelaşi an în care SpaceX îşi va trimite primii turişti spaţiali. 

Vă recomandăm să citiţi şi umătoarele articole: 

 
 
 
 
Tag-uri: turist | spatiu | rachete | japonez | spacex | plan | luna