Home » Știință » Acceleratorul de particule nu va distruge planeta, oamenii reprezintă adevăratul pericol

Publicat: 12.10.2018
Mai multe articole recente au sugerat că în cadrul cărţii sale „On the Future: Prospects for Humanity", cosmologul Martin Rees din cadrul Academiei Regale din Marea Britanie afirmă că acceleratoarele de particule, precum cel de la Geneva, ar putea transforma Pământul într- sferă densă sau o gaură neagră.

Recent, cosmologul a declarat că declaraţia sa din carte este diferită faţă de cea publicată în presă. Conform Live Science, ipoteza formării unei găuri negre de către LCH a apărut în spaţiul public chiar de la demararea proiectului. „Cred că oamenii şi-au pus această întrebare chiar anterior creării acceleratorului de particule”, afirmă Rees.

Însă experimentele precum cele realizate în cadrul LHC sunt create şi în mod natural. De pildă razele cosmice conţin particule cu o energie mult mai mare decât cea creată în interiorul acceleratoarelor, iar până în prezent nu au dus la evenimente dezastruoase. „Nu este stupid să ai astfel de gânduri, dar pe de altă parte nu reprezintă o grijă majoră”, a declarat Rees.

Tehnologia facilitează propagarea acţiunilor oamenilor pe o perioadă mai îndelungată, afirmă el. „Doar câţiva oameni dintr-o anumită zonă a lumii pot produce un lucru ce are consecinţe la nivel global într-un mod ce nu putea fi realizat în trecut”, a declarat cosmologul.

Tehnologia ajută la obţinerea unor lucruri impresionante, mai ales în medicină sau explorarea spaţiului. „Există aceste temeri din cauza posibilităţii utilizării tehnologiilor în scopuri nefaste”, a declarat el. Cea mai mare ameninţare a viitorului este reprezentată de schimbările climatice şi pierderea biodiversităţii, iar oamenii sunt cei care contribuie la aceşti factori.

Rees consideră că roboţii nu reprezintă un pericol pentru viitorul umanităţii. „Nu îmi fac atât de mari griji cu privire la inteligenţa artificială”, mai afirmă cosmologul.