Home » Stiinta » Marte, atracţia principală pentru pământeni. Urmează încă patru misiuni pe suprafaţa şi pe orbita Planetei Roşii

Alexandru Voiculescu 12.04.2018
După stabilirea celui mai nou locuitor al planetei vecine, InSight, pe Pământ se mai lucrează la încă cinci aparate: trei vor fi trimise pe suprafaţă iar două în orbită. Misiunea Mars 2020 a Chinei conţine atât un lander, cât şi un satelit care va orbita planeta Marte.

InSight, al optulea aparat care a amartizat cu succes pe suprafaţa planetei Marte, va monitoriza activitatea seismică timp de doi ani, până la ajungerea roverelor americane, europene şi chineze, scrie Phys.

Mars 2020 al NASA va căuta roci care pot conţine dovezi ale existenţei vieţii microbiene străvechi pe care să le aducă pe Terra la începutul anilor ’30. Va cerceta o zonă care în trecut a fost o deltă în Craterul Jezero.

ExoMars, o misiune a ESA şi Roscosmos, va fora câţiva metri în adâncime cu scopul de a găsi fosile chimice. O navă spaţială care făcea parte din misiune s-a prăbuşit în 2016 pe Planeta Roşie.

Mars 2020 a Chinei va avea atât un vehicul pentru orbită, cât şi un lander.

Emiratele Arrabe Unite doresc să trimită, tot în 2020, o navă spaţială care va orbita planeta vecină, numită Amal („speranţă” în arabă).

În acest context şi cu toate aceste cercetări care vor avea loc la începutul celui de al treilea deceniu din secolul XXI, Jim Bridenstine, administratorul NASA, susţine că misiunile vor oferi o „experienţă” critică înainte ca oamenii să fie trimişi într-o misiune de 2-3 ani pe suprafaţa lui Marte. Acesta crede că o călătorie umană pe Marte va fi posibilă la mijlocul anilor ’30 din acest secol, deşi recunoaşte că acesta este un scop „foarte agresiv”.

În prezent, pe Marte se găsesc două aparate funcţionale, Curiosity şi InSight, iar în orbita planetei se găsesc şase sateliţi trimişi de SUA, Europa şi India.

De ce nu poate fi teraformată planeta Marte?

NASA va difuza live prima asolizare pe Marte din ultimii 6 ani