Home » Știință » Cercetătorii au depăşit o barieră cheie în domeniul fuziunii nucleare. ”Suntem aici să comercializăm energia nucleară”

Publicat: 04.12.2018
O abordare promiţătoare a acestui tip de energie nucleară este tipul de reactor numit tokamak, care foloseşte câmpuri magnetice puternice pentru a ţine plasma supraîncălzită într-o încăpere de forma unui covrig. Un obstacol în realizarea unui reactor tokamak funcţional este reprezentat de temperatura extrem de ridicată a plasmei, care poate atinge şi 100 de milioane de grade. Dar cercetătorii britanici au găsit o modalitate de a depăşi acest impediment.

Savanţii de la Atomic Energy Authority din Marea Britanie au dezvoltat un nou sistem de ventilare/eşapament, care direcţionează plasma pe o cale mai lungă prin tokamak pentru a se răci, scrie Futurism.

Apoi, plasma mai rece va intra în contact cu un „zid de sacrificiu”, care va fi înlocuit la câţiva ani.

Cercetătorii speră ca noul sistem de răcire să fie folosit la reactorul experimental ITER din Franţa. Echipa internaţională care lucrează la acest proiect speră ca reactorul să fie funcţional în 2025 şi să fie primul care să producă energie netă (mai multă energie produsă decât consumată).

„Suntem aici pentru a comercializa energia de fuziune nucleară”, a precizat directorul executiv al Atomic Energy Authority, Ian Chapman. „Fuziunea oferă acest potenţial enorm. Nu există deşeu radioactiv care persistă, combustibilul este inepuizabil şi nu există emisii de carbon. Sună perfect, dar este foarte dificil de realizat”, a mai adăugat acesta.

Fuziunea nucleară va fi accesibilă în doar un deceniu