Home » Știință » ARN-ul inhalabil, inovaţia care poate duce la remedii pentru o mare varietate de afecţiuni

Publicat: 13.01.2019
ARN-ul mesager, care poate ajuta celulele să producă proteine terapeutice, promite tratarea multor boli. Până acum, cel mai mare obstacol îl reprezenta modul de administrare a acestor molecule.

De aceea, cercetătorii de la MIT au creat o versiune inhalabilă a ARN-ului mesager. Aerosolul poate fi administrat direct în plămâni pentru a ajuta la tratarea diferitelor afecţiuni precum fibroză chistică, scrie Phys.

„Suntem de părere că abilitatea de a administra ARN-ul prin inhalare ne poate permite să tratăm o varietate de boli ale plămânilor”, a precizat Daniel Anderson, profesor la Department of Chemical Engineering din cadrul MIT şi unul dintre autorii studiului.

Savanţii au arătat că pot face ca celulele din plămânii şoarecilor să producă o anumită proteină – în acest caz una bioluminiscentă. Dacă acelaşi succes poate fi realizat şi cu proteinele terapeutice, atunci bolile de plămâni pot fi tratate.

Noul studiu, condus de Asha Patel de la MIT, face parte dintr-un context mai larg, în care multe echipe de cercetători din întreaga lume doresc să folosească ARN-ul mesager pentru a transforma celulele organismului în „fabrici de medicamente”. Demersul poate fi esenţial pentru tratarea unora dintre cele mai grave maladii, precum cancerul, mai ales acum, când o metodă de administrare a ARN-ului a fost stabilită.

Noi DOVEZI privind apariţia vieţii pe Terra. ARN-ul nu ar fi singura moleculă primordială

Geneticienii au reuşit să creeze un instrument pentru modificarea ARN-ului. Metoda este temporală şi mult mai sigură

De ce nu a fost identificat un tratament pentru cancer până în prezent?

Doctorii chinezi au găsit o metodă inedită de a trata cancerul, utilizând celule T modificate