Home » Știință » Nordul nu este unde obişnuia să fie. Polul Nord magnetic ”accelerează” spre Siberia în ceea ce ar putea fi începutul inversării polilor

Publicat: 06.02.2019
Polul Nord magnetic a început să se deplaseze atât de rapid în ultimele decenii încât savanţii au precizat că estimările din trecut nu mai sunt suficient de exacte pentru a oferi măsurători precise. Astfel, pe 4 februarie, au emis o actualizare a locului în care se află nordul, cu aproape un an înainte de programarea publicării.

Polul Nord magnetic „se plimbă”, în prezent, circa 55 de kilometri pe an, părăsind partea nordică a Canadei către Siberia, scrie Phys.

Mişcarea perpetuă este o problemă pentru busola din smartphone-uri şi în alte electronice comerciale. De asemenea, avioanele şi bărcile se bazează pe nordul magnetic, de obicei ca un sistem de navigare de rezervă, conform precizărilor geofizicianului Arnaud Chulliat de la University of Colorado, autorul principal al noului World Magnetic Model. GPS-ul nu este afectat pentru că se bazează pe datele din satelit.

National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) din SUA, împreună cu experţi din Marea Britanie, actualizează locaţia Polului Nord magnetic o dată la 5 ani în decembrie, dar aceasta a venit mult mai devreme din cauza mişcării mai rapide a polului.

Din 1831 de când a fost prima dată măsurat în Canada, polul s-a deplasat aproximativ 2.300 de kilometri spre Siberia.

Motivul este turbulenţa din nucleul lichid extern al Pământului. Există un „ocean” de fier şi nichel în miezul planetei unde mişcarea generează un câmp electric. „Se schimbă la fel ca vremea. O putem numi vreme magnetică”, a precizat Daniel Lathrop de la geofizician la University of Maryland, care nu a participat la noul studiu.

Polul sud magnetic se deplasează mult mai lent decât omologul său. În general, câmpul magnetic al Terrei devine mai slab, ducând la ideea că este posibilă o inversare a polilor. S-a întâmplat de nenumărate ori în istoria Pământului, dar nu în ultimii aproximativ 780.000 de ani. Dar acesta nu este un fenomen, ceva de scurtă durată, ci un proces care va dura circa 1.000 de ani.

În adâncurile Pământului are loc un fenomen misterios, iar cercetătorii nu cunosc cauza

Polul Nord magnetic migreaza cu viteza inspre Rusia

Polii magnetici s-ar putea inversa complet în următorii 100 de ani. Care sunt riscurile pentru viaţa pe Terra?

Lumea nu este pregătită pentru o catastrofă iminentă: polii magnetici ai Pământului sunt pe cale să se schimbe, iar efectele pot lăsa omenirea în întuneric

„O eroare fundamentală de securitate” a permis atacatorului să se apropie suficient de Donald Trump
Pentru prima dată, au fost găsite niveluri alarmante de fibră de sticlă în lanțul trofic
„Apus de soare”. Moartea lui Barbu Ştefănescu Delavrancea
Luke Perry, cel mai iubit actor din Beverly Hills, 90210. „Nu sunt James Dean. Și nimeni altcineva nu este”
Shannen Doherty: „Nu am terminat cu viața. Nu am terminat cu iubirea. Nu am terminat cu lucrurile pe care mai am să le fac”
Ana Maria Păunescu, declarații tulburătoare despre Adrian Păunescu: „Eu am în permanență o comunicare cu el!” | ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE
Blocați în spațiu: NASA și Boeing tot nu știu când vor reveni pe Pământ astronauții capsulei Starliner
Test de cultură generală. Care este diferența dintre viespe și albină?
Ultimele 12 luni au marcat cea mai caldă perioadă înregistrată vreodată pe Pământ
A murit Shannen Doherty, cunoscută pentru rolurile din „Beverly Hills 90210” și „Charmed”
Numărul maşinilor furate și găsite de polițiști a crescut în 2024
Falcon 9 de la SpaceX, cea mai activă rachetă din lume, a fost reținută la sol de autoritățile americane
Începutul sfârşitului a avut loc pentru el cu 209 ani în urmă. Aşa a fost răpusă o legendă
Un miner polonez a fost salvat după ce a rămas blocat mai bine de 48 de ore în subteran
Scandal între Australia și Rusia. Mesajul transmis de premierul australian
Au fost anulate restricțiile de pe conturile de Facebook și Instagram ale lui Donald Trump
Cine este bărbatul de 20 de ani care a încercat să-l asasineze pe Donald Trump?
Ștergerea „amintirilor rele” ar putea îmbunătăți tratamentul bolii Parkinson