Prima pagină Stiinta

Un nou studiu sugerează că apa este îngropată sub suprafaţa Lunii

Alexandru Voiculescu 04.21.2019 | ● Vizualizări: 822
Foto: arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

O sondă care orbitează Luna a observat apă în jurul satelitului natural al Pământului care trece prin jeturi de praf cosmic care poate duce la ploi de meteori pe Terra.

Apa a fost probabil eliberată din solul lunar de micile impacturi cu meteoriţi, potrivit savantului Mehdi Benna de la NASA Goddard Space Flight Center şi colegilor săi care au publicat o lucrare pe această temă pe 15 aprilie în Nature Geoscience.

Aceste impacturi sugerează că apa a fost îngropată peste tot pe Lună şi nu a fost izolată în cratere, scrie Science News.

„Ştim că era apă în sol”, a precizat Benna. Ce nu ştiau savanţii este cât de răspândită era apa şi de când era aceasta.

Benna şi colegii au folosit observaţii de la nava spaţială LADEE a NASA, care a orbitat Luna din noiembrie 2013 până în aprilie 2014.

NASA ar putea renunţa la racheta Boeing, pentru viitoarea misiune pe Lună