Home » Stiinta » O echipă de astrofizicieni a explicat modul în care se poate construi o gaură de vierme, în mod teoretic

Autor: Adrian Popovici 09.20.2019
Pentru a construi o gaură de vierme, spun oamenii de ştiinţă, este nevoie de două găuri negre şi două corzi cosmice.

Găurile de vierme sau punţile Einstein-Rosen sunt construcţii teoretice care ar putea să lege două regiuni îndepărtate din spaţiu-timp. Fizicienii consideră că aceste obiecte cosmice reprezintă o modalitate de a depăşi viteza luminii. Astfel, relativ la punctele pe care o gaură de vierme le leagă, un obiect care o traversează pare că se mişcă mai rapid decât viteza luminii. De asemenea, din cauza faptului că o astfel de deplasare nu necesită traversarea tuturor punctelor din spaţiu-timp dintre două repre, oamenii de ştiinţă clasifică găurile de vierme în categoria teleportării.

O echipă de la Universitatea Ohio, împreună cu astrofizicianul Paul Sutter, au creionat un cadrul teoretic care poate explica cum poate fi construită o gaură de vierme, notează Futurism.

Care sunt materialele necesare unui astfel de proiect? Îm primul rând avem nevoie de o gaură neagră cu o sarcină electrică, acesta având la capătul ei o gaură neagră cu sarcina opusă. Distanţa dintre ele, din lipsa unui termen adecvat, reprezintă gaura neagră. Dar, prin naura lor, găurile negre sunt extrem de instabile, astfel este nevoie de ceva care să le stabilizeze. Oamenii de ştiinţă au concluzionat că, pentru această sarcină, ar putea fi folosite o pereche de corzi, dimensiuni cosmice din interacţiunea cărora rezultă particulele elementare.

În prezent, dintre cele trei concepte utilizate în acest articol, oamenii de ştiinţă sunt siguri de existenţa doar a unuia: găurile negre. Existenţa găurilor de vierme, cât şi a corzilor cosmice, nu a fost reprezentată în mod direct, ele existând sub forma calculelor şi a teoriilor. O precizare importantă este că, dacă teoriile actuale se dovedesc adevărate, ambele obiecte cosmice se dovedesc extrem de periculoase. Găurile de vierme sunt descrise ca fiind extrem de instabile şi ar putea să ne zdrobească dacă am încerca să le traversăm, în timp ce corzile cosmice pot funcţiona într-un mod asemănător unei săbii de lumină din Star Wars.

Ar fi posibilă călătoria în timp? Da, printr-o „gaură de vierme”, spune un astrofizician