Home » Stiinta » Un inginer NASA a gândit un motor aflat la limita legilor fizicii

Un inginer NASA a gândit un motor aflat la limita legilor fizicii

Adrian Popovici 10.19.2019
Un inginer NASA a gândit un motor aflat la limita legilor fizicii
Dan Burns, cercetător al NASA, a gândit un motor care foloseşte fenomenele care au loc atunci când particulele ating viteza luminii.

Indiferent de perioada sau tehnologia pe care o folosesc toate rachetele, există un principiu simplu: elimină gaze într-o direcţie pentru a se putea deplasa în direcţia opusă. Un inginer al NASA, David Burns, a descris într-un articol un motor care depăşeşte acest princiupiu şi care operează la limita legilor fizice, notează New Scientist.

„Motorul în sine ar putea ajunge la 99% la viteza luminii dacă ai avea suficient timp şi putere”, explică inginerul.

Burn a imaginat o cutie în interiorul căreia se află un inel care se mişcă de-a lungul unei bare; în conformitate cu cel de al treilea principiu al mecanicii, mişcarea inelului nu ar putea să mişte cutia, deplasarea într-o dircţie fiind anulată de mişcarea în direcţia opusă. Dan Burns propune în acest punct ca greutatea inelului să varieze în funcţie de poziţia sa pe bară. Astfel, în direcţia în care ar trebui să aibă loc mişcarea masa inelului ar trebui să creasă, în acest fel putând fi ocolite restricţiile mecanicii newtoniene.

Dacă cea de a treia lege a lui Newton este restrictivă, teoria relativităţii speciale propusă de către Einstein nu „interzice” schimbarea masei unei particule care atinge viteza luminii. Folosind cele două teorii simultan, Burns propune înlocuirea inelului din modelul iniţial cu un accelerator de particule circular în care ionii ating viteze luminice într-un punct apropiat direcţiei pe care vrem să o urmăm şi după care scade.

Calculele iniţiale ale inginerului arată că un prototip testabil ar trebui să măsoare în jur de 200 în lungime şi 12 metri în diametru. De asemenea, aceleaşi calcule arată că pentru un singur newton de propulsie este nevoie de 165 megawatti de energie. Din această cauză, un astfel de motor ar putea fi folosit doar în mediile cu rezistenţă zero, precum spaţiul cosmic, cu precizarea că ar avea nevoie de timp şi energie pentru a atinge viteze comparabile cu cele ale navelor actuale sau, după cum preconizează inginerul, 99% din viteza luminii.

New Scientist notează că Dan Burns a lucrat în privat la acest proiect al motorului cu propulsie zero, fără a utiliza resursele NASA. De asemenea, inginerul recunoaşte că proiectul său este extrem de ineficient din punct de vedere energetic, totuşi, el subliniază că o parte din energia necesară ar putea fi obţinută prin recuperarea energiei pe care acceleratorul de particule o pierde prin căldură şi radiaţii.

„Ştiu că riscă să fie chiar acolo cu EM drive şi fuziunea la rece”. Dar trebuie să fii pregătit să fii jenat. Este foarte dificil să inventezi ceva nou sub soare şi care poate funcţiona”, a declarat Dan Burns.

Citeşte şi:

 

Cele mai noi articole
Rezultatele la testele IQ continuă să crească, însă devin oamenii cu adevărat mai inteligenți?
Rezultatele la testele IQ continuă să crească, însă devin oamenii cu adevărat mai inteligenți?
Oamenii de știință avertizează că omenirea este mai mult ca sigur sortită pieirii
Oamenii de știință avertizează că omenirea este mai mult ca sigur sortită pieirii
Ford a patentat o tehnologie care ar permite afișarea reclamelor direct în bordul mașinii
Ford a patentat o tehnologie care ar permite afișarea reclamelor direct în bordul mașinii
Câte dintre companiile mici și mijlocii din România susțin nevoia de roboți software
Câte dintre companiile mici și mijlocii din România susțin nevoia de roboți software
Maşinile electrice, mai ieftine decât cele pe combustibil fosil până în 2027
Maşinile electrice, mai ieftine decât cele pe combustibil fosil până în 2027
Un consum prea mare de sare ar putea afecta celulele sistemului imunitar
Un consum prea mare de sare ar putea afecta celulele sistemului imunitar
Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare
Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare
Au șerpii urechi? Răspunsul i-ar surprinde pe mulți
Au șerpii urechi? Răspunsul i-ar surprinde pe mulți
O fosilă fantastică din Jurasic surprinde un prădător care devine la rândul său pradă
O fosilă fantastică din Jurasic surprinde un prădător care devine la rândul său pradă
Eva Braun, amanta pe care Adolf Hitler a ținut-o mult timp ascunsă
Eva Braun, amanta pe care Adolf Hitler a ținut-o mult timp ascunsă
Ziua în care ”fecioara din Orleans” a intrat în rândul sfinţilor
Ziua în care ”fecioara din Orleans” a intrat în rândul sfinţilor
Prețul argintului a crescut cu peste 70% în decurs de un an. Cât va mai dura creșterea?
Prețul argintului a crescut cu peste 70% în decurs de un an. Cât va mai dura creșterea?
Preadolescenţa poate însemna bătăi de cap pentru părinţi. Ce recomandă specialiştii
Preadolescenţa poate însemna bătăi de cap pentru părinţi. Ce recomandă specialiştii
Pocahontas, „prințesa indiană” devenită un simbol al culturii americane
Pocahontas, „prințesa indiană” devenită un simbol al culturii americane
Există o legătură între mărimea nasului și cea a penisului
Există o legătură între mărimea nasului și cea a penisului
„Fosilă vie” considerată dispărută de 273 milioane de ani, descoperită pe fundul Oceanului Pacific
„Fosilă vie” considerată dispărută de 273 milioane de ani, descoperită pe fundul Oceanului Pacific
Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate
Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate
Închisoarea Doftana. „Bastilia României” din care nu ar fi reușit să evadeze nimeni
Închisoarea Doftana. „Bastilia României” din care nu ar fi reușit să evadeze nimeni