Home » Știință » În viitor, medicii vor putea folosi inteligenţa artificială pentru a afla eficienţa imunoterapiei

Publicat: 30.11.2019
Cercetătorii de la Universitatea Case Western Reserve au început să antreneze algoritmi pentru ca aceştia să poată calcula rata de succes a imunoterapiei.

Inteligenţa artificială (AI) se dovedeşte a fi un instrument care capătă utilizări tot mai extinse în practica medicală, fiind folosită pentru a analiza riscurile şi evoluţia pacienţilor. Cercetătorii de la Universitatea Case Western Reserve din Clevland, Ohio, Statele Unite, vor să folosească aceşti algoritmi pentru a calcula rata de succes a imunoterapiei, notează Medicalxpress.

În prezent, statisticile arată că 20% dintre pacienţii diagnosticaţi cu cancer din SUA beneficiează de imunoterapii, în timp ce restul pacienţilor beneficiază de chimioterapie. Experţii explică faptul că diferenţa dintre cele două tipuri de terapii anti-cancer constă în modul în care acestea eradichează maladia. Astfel, imunoterapiile ajută sistemul imunitar să lupte cu cancerul, în timp ce chemioterapia atacă direct celulele canceroase. De asemenea, trebuie precizat faptul că imunoterapia tinde să fie mai scumpă faţă de chemoterapie .

„Chiar dacă imunoterapia a schimbat întregul ecosistem al cancerului, acesta rămâne, de asemenea, extrem de scumpă, aproximativ 200.000 de dolari pe pacient, pe an”, a explicat dr. Anant  Madabhushi. „Asta face parte din toxicitatea financiară care vine însoţită de cancer şi duce la o situaţie în care aproximativ 42% din toţi bolnavii de cancer îşi pierd economiile de viaţă într-un an de la diagnostic, a mai adăugat acesta.

Cercetătorii sunt de părere că un instrument care ar putea să prezică eficienţa unui astfel de tratament foarte scump ar putea reprezenta un avantaj imens pentru sănătatea şi bugetele acestora.

Algoritmul care este folosit de către cercetători poate să distingă texturile, volumul şi forma unui ţesut canceros, nu doar mărimea acestuia. „Acest lucru este important pentru că atunci când un medic decide doar pe baza imaginilor computerului tomogaf dacă un pacient a răspuns la terapie, se bazează adesea pe dimensiunea leziunii”, explică unul dintre cercetători . „Am constatat că schimbarea texturală este un indicator mai bun dacă terapia funcţionează”.

Studiul a fost publicat în jurnalul Cancer Immunology Research.