Home » Știință » Cele mai apropiate imagini de Soare tocmai au fost surprinse de satelitul Solar Orbiter. Când vor ajunge pe Terra

Publicat: 17.06.2020

Solar Orbiter, satelitul de observare a Soarelui, operat de Agenția Spațială Europeană, s-a apropiat pentru prima oară de Soare, ajungând la 77 milioane de kilometri depărtare de suprafața stelei. Distanța reprezintă în jur de jumătate din distanța dintre Terra și Soare.

În timpul misiunii sale, Solar Orbiter a surprins cele mai apropriate imagini cu Soarele, care vor fi date publicității la jumătatea lunii iulie, potrivit unui comunicat al ESA.

„Nu am mai făcut niciodată poze cu Soarele de la o distanță atât de mică”, a spus Daniel Müller, om de știință și membru al echipei de proiect Solar Orbiter.

Deși am reușit să ne apropiem cu ajutorul telescoapelor solare de pe Pământ, satelitul a reușit să obțină o imagine mai clară din spațiu, fără să fie tulburată de atmosfera planetei noastre.

Oamenii de știință vor putea să se uite în premieră la structura și compoziția vânturilor solare, potrivit comunicatului.

„Nu a fost doar un test. Ne așteptam la astfel de rezultate noi și palpitante”, a declarat și cercetătorul Yannis Zouganelis.

Solar Orbiter se va apropia și mai mult de Soare, ajungând la o distanță de 42 de milioane de kilometri, ceea ce înseamnă ca va fi la o distanță mai mică decât Mercur.

Când vor ajunge fotografiile surprinse de Solar Orbiter pe Terra

Momentan, recordul încă mai aparține sondei solare Parker a NASA, care a devenit în noiembrie 2018 obiectul făcut de oameni cel mai apropiat de Soare, ajungând la „doar” 24 de milioane de kilometri de suprafața stelei, informează Futurism.

Va fi nevoie de o săptămână ca imaginile surprinse de Solar Orbiter să călătorească 134 de km înapoi pe Pământ. Apoi, fotografiile vor fi procesate și date publicității în luna iulie.

Cea mai mare erupție solară din 2017 până acum. Oamenii de știință spun că Soarele „se trezește la viață”