Home » Știință » Roboții cu abur, tehnologia care va explora spațiul?

Roboții cu abur, tehnologia care va explora spațiul?

Credit foto: NASA
Publicat: 10.07.2020

Cercetătorii de la NASA au propus o mașinărie de mici dimensiuni care folosește aburul pentru a se deplasa pe suprafața lunilor înghețate.

Motoarele cu aburi au reprezentat un pas extrem de important al evoluției tehnologiei umane, dar, între timp, acestea au fost înlocuite cu noi tipuri de combustibil și noi tipuri de motoare. Inginerii de la JPL, din cadrul NASA, au propus un aparat de explorare care folosește această tehnologie „clasică”, notează Space.

Robotul pe care cercetătorii l-au creat are dimensiunile unei mingi de fotbal și ar trebui să se deplaseze cu ajutorul aburului produs de către topirea gheții.

SPARROW (Steam-Propelled Autonomous Retrieval Robot for Ocean Worlds) ar putea fi folosit pentru explorarea lunilor înghețate din sistemul nostru solar. oamenii de știință sunt de părere că gravitația redusă a unor luni precum Europa sau Enceladus, corelată cu atmosfera rarefiată ar putea permite deplasarea pe distanțe mari.

„Terenul de pe Europa este probabil foarte complex”, explică Gareth Meirion-Griffith, expert în roboți al JPL. Acesta este de părere că un astfel de sistem de deplasare va putea permite evitarea acelor particularități ale suprafeței care fac imposibilă trimiterea altor tipuri de roboți.

Un proiect în primele etape de dezvoltare

Robotul SPARROW a primit finanțarea necesară primei etape de dezvoltarea din partea NASA în anul 2018, în cadrul competiției NASA Innovative Advanced Concepts program. Această competiție are rolul de face pe cercetători să propună idei și concepte neobișnuite care. într-o zi, ar putea schimba tehnologia explorării spațiale.

O posibilă misiune a acestui robot nu a fost stabilită și chiar dacă ar fi, este nevoie de ani pentru ca detaliile tehnice să poată fi puse la punct. Aceste detalii vizează lansarea, dar și modul în care ar trebui să opereze un astfel de robot. Cercetătorii propun în acest moment trimiterea unui lander care să elibereze un „roi” de astfel de roboți care să exploreze țintele alese.