Home » Stiinta » Cea mai mare structură formată de către un impact descoperită pe luna Ganymede

Cea mai mare structură formată de către un impact descoperită pe luna Ganymede

Autor: Adrian Popovici 08.17.2020
Cea mai mare structură formată de către un impact descoperită pe luna Ganymede
Astronomii explică faptul că cel mai mare crater de impact din Sistemul Solar se află pe Ganymede, luna lui Jupiter.

Oamenii de știință au anunțat faptul că luna Ganymede, cel mai mare satelit din Sistemul Solar, atât de mare încât își produce propriul câmp magnetic mai este casa unui alt fenomen de proporții. Cercetătorii explică faptul că au descoperit pe suprafața acesteia cel mai mare crater de impact, notează Science Alert.

Imaginile de la suprafața lunii indică faptul că pe suprafața acestei luni există o serie de cercuri concentrice care se întind pe 7.800 de kilometri și care par a fi fost produse de către un impact.

Pentru multă vreme, oamenii de știință au presupus că structurile de pe suprafața lui Ganymede sunt produsul unui impact în perioada timpurie a lunii, atunci când litosfera era încă moale. Cu toate acestea, o echipă de cercetători a pus la îndoială această ipoteză.

O istorie mai clară a satelitului Ganymede

Naoyuki Hirata, absolventă a Universității Kobe, Japonia, este de părere că istoria acestui satelit este una diferită. Din această cauză a decis, alături de niște colegi, să analizeze din nou imaginile oferite de către misiunile Voyager și Galileo.

Aceste imagini indică prezența a două tipuri de terenuri, acestea fiind luminoase și întunecate. Primele prezintă mai puține cratere, sugerând faptul că s-au format mai recent față de terenurile întunecate care prezintă un număr mare de cratere.

Echipa a catalogat cu atenție toate craterele, cartografiindu-le. Ei au descoperit că aproape toate aceste structuri, în loc să fie aranjate în mod întâmplător în jurul multor puncte de impact, erau dispuse în jurul unui singur punct.

Simulările computerizate au indicat faptul că cea mai probabilă cauză a unei astfel de distribuții a tipurilor de terenuri este un asteroid de 150 de kilometri. Calculele au arătat că un astfel de asteroid a lovit satelitul la o viteză de aproximativ 20 de km/s.

Studiul A global system of furrows on Ganymede indicative of their creation in a single impact event a fost publicat în jurnalul Icarus.