Home » Știință » Oamenii de știință au manevrat, în premieră, un robot microscopic în colonul unui animal

Sursa foto: Purdue University /Georges Adam
Publicat: 26.10.2020

Oamenii de știință au reușit să manevreze un robot microscopic în interiorul colonului unui animal pentru prima oară, aceasta fiind o inovație care promite tot felul de folosiri pentru monitorizarea medicală și administrarea de medicamente.

Ceea ce îl face atât de folositor pe acest microbot este faptul că este echipat cu un magnet așa că poate fi manevrat din exterioul corpului cu ajutorul câmpului electromagnetic. Deși aceasta a fost doar o demonstrație, exploratorul în miniatură va putea fi folosit în cele din urmă cu adevărat.

Microbotul și-a dovedit deja abilitățile pe diferite suprafețe umede și uscate și la diferite înclinații. Acțiunea de „rostogolire” a micro-robotului a fost concepută special pentru peisajul imprevizibil pe care ar trebui să îl exploreze.

Nu există baterie, totul este propulsat de câmpul magnetic

„Atunci când aplicăm un câmp electromagnetic extern acestor roboți, aceștia se rotesc asemenea unei roți de mașină pe un teren accidentat. Câmpul magnetic penetrează în siguranță diferite tipuri de medii, ceea ce este important pentru folosirea roboților în corpul uman”, a explicat David Cappelleri, inginer la Universitatea Purdue.

Nu există baterie, totul fiind propulsat de același câmp magnetic care controlează robotul, iar cercetătorii au reușit să demonstreze că dispozitivul se poate deplasa în orice direcție.

Microbotul s-a confruntat cu o adevărată provocare

Oamenii de știință au folosit șoareci anesteziați, alegând colonul lor pentru că are un punct ușor de intrare și pentru că interiorul organului poate deveni foarte aglomerat pe măsură ce hrana este digerată, potrivit Science Alert.

„Manevrarea unui robot într-un colon este la fel ca folosirea unei benzi rulante la un aeroport pentru a ajunga de la un terminal la altul. Nu doar podeaua se mișcă, dar și oamenii din jurul tău”, a spus Luis Solorio, inginer la Universitatea Purdue.

Cu alte cuvinte, microbotul s-a confruntat cu o adevărată provocare, însă a dus cu succes sarcina la bun sfârșit. Totodată, oamenii de știință nu au observat o reacție a țesutului înconjurător, fapt ce reprezintă un semn bun.

Oamenii de știință au creat un robot microscopic care ar putea să „meargă” prin corpul uman