Home » Știință » Asteroidul Apophis trece sâmbătă pe lângă Pământ. Cât de mult se va apropia de noi

Publicat: 05.03.2021

Asteroidul Apophis se va apropia de Pământ sâmbătă dimineață, iar oamenii de știință se pregătesc să observe cu atenție roca spațială.

Asteroidul cu un diametru între 310 și 680 de metri va trece pe lângă Terra sâmbătă, 6 martie, la 03:15 (ora României). Roca spațială va trece pe lângă Pământ la o distanță de aproximativ 16.455.542 de kilometri. Distanța ar putea părea uriașă, însă este destul de mică din punct de vedere astronomic.

Apophis este considerat potențial periculos din cauza dimensiunii și proximității ocazionale față de planeta noastră. Un grup de oameni de știință încearcă să profite de apropierea din această săptămână și să se pregătească pentru o eventuală coliziune cu Terra în viitor.

Transmisiune în direct cu trecerea asteroidului Apophis pe lângă Terra

Vishnu Reddy, expert în securitatea planetară la Universitatea din Arizona, SUA, ajută la coordonarea cercetătorilor prin intermediul Rețelei Internaționale de Avertizare privind Asteroizii (IAWN). Grupul se comportă ca și cum asteroidul Apophis este un obiect descoperit recent.

„Scopul este să obținem noi observații ca și cum nu am cunoaște nimic despre acest obiect. Încercăm să vedem unde trebuie să facem îmbunătățiri. Astfel, sporim eficiența și identificăm factorul uman”, a explicat Reddy.

Între timp, European Virtual Telescope Project a organizat o transmisiune în direct care va începe pe 6 martie la 02:00 (ora României). Astfel, oamenii vor putea să vadă cu ochii lor trecerea asteroidului Apophis.

Oamenii de știință sunt foarte interesați de Apophis

Oamenii de știință sunt foarte interesați de Apophis pentru că asteroidul se va apropia din nou de Terra în aprilie 2029. Atunci, roca spațială va ajunge la o distanță de doar 31.865 kilometri de Pământ. Asteroidul va fi chiar mai aproape de noi decât Luna, care este situată la 384.399 kilometri depărtare de noi.

Denumirea asteroidului a fost stabilită de oamenii de știință în urma acestor predicții, Apophis fiind spiritul antic al răului și distrugerii în mitologia egipteană.

Până la data de 22 februarie 2021, astronomii au identificat puțin peste 25.000 de asteroizi apropiați de Terra. Aproximativ 1.000 dintre aceștia ar avea mai mult de 1 kilometru în lungime.

De ce este importantă dimensiunea unui asteroid

Dimensiunea unui asteroid este importantă pentru că ajută cercetătorii să prezică ce pagube ar putea produce roca spațială dacă ar intra în coliziune cu Pământul, potrivit Newsweek.

Asteroidul care a explodat deasupra orașului Chelyabinsk din Rusia în februarie 2013 avea un diametru de doar 17 metri, însă a eliberat îndeajuns de multă energie pentru a sparge geamurile pe o rază de 500 de km2. 1.600 de oameni au fost răniți în urma evenimentului.

Tocmai din această cauză este monitorizat atent asteroidul Apophis, care va trece pe lângă Pământ în 6 martie (sâmbătă dimineață).

Un asteroid de mari dimensiuni se va apropia de Terra în mare viteză