Home » Știință » Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare

Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare

Publicat: 16.05.2021

În deșertul de la nord de Las Vegas, un tub lung de 500 de metri din metal se află la baza munților, promițând că într-o zi va revoluționa transportul.

Este locul unde Virgin Hyperloop, ai cărui parteneri include și Virgin Group al lui Richard Branson, dezvoltă tehnologia pentru transportul pasagerilor în capsule care vor ajunge la viteze de până la 1.200 km pe oră, călătorind prin tuneluri vidate care utilizează levitația magnetică.

„Te vei simți ca într-o aeronavă de la decolare și până a prins viteză”, a declarat co-fondatorul și directorul executiv Josh Giegel pentru Reuters.

Acesta dă asigurări că viitorii pasageri nu vor simțiți eventualele turbulențe. „Sistemul nostru este practic capabil să reacționeze la toate acele turbulențe”, a precizat el.

Materialele albe și oglinda din spate fac ca această capsulă să pară mai mare și mai „primitoare” pentru noii utilizatori, a adăugat Giegel.

Prima formă revoluționară de transport din ultimii 100 de ani

„Această cabină este întruchiparea reală a întrebării cum luăm o idee și o transformăm în realitate”, a precizat directorul executiv al Virgin Hyperloop.

Capsulele pe levitație magnetică vor găzdui 28 de pasageri și ar putea fi personalizate pentru distanțe lungi și scurte, precum și pentru transportul de marfă.

Sursa foto: Virgin Hyperloop/Teague

Deși transportul Virgin Hyperloop se află încă într-un stadiu incipient, Giegel prezice că operațiunile comerciale vor fi desfășurate încă din 2027. Ar putea fi prima formă de transport din ultimii 100 de ani care va revoluționa călătoriile, la fel cum au făcut anterior mașinile, trenurile și avioanele, a mai spus Giegel.

Savantul Robert Goddard, unul dintre pionierii rachetelor moderne, a venit cu ideea „vactrain” (tren în vacuum) la începutul anilor 1900. Franța a încercat să dezvolte trenul aerian în anii 1960 și 1970, dar lipsa finanțării a pus capăt proiectul.

Visul lui Coandă: transport de mare viteză prin tuburi vidate

Și România a avut un astfel de proiect, inventat de marele savant român Henri Coandă în 1970. Sistemul de transport prin tuburi sigilate cu presiune scăzută, proiectat de Coandă, atingea viteze uriaşe. O astfel de unitatea de testare a fost construită, la scală mare, în zona Măneciu din Prahova. Visul lui Coandă era să unească Bucureștiul de Brașov și Constanța. După moartea lui, în 1972, proiectul a fost testat de alți ingineri români, dar a fost abandonat după căderea comunismului.

Mai târziu, în 2012, antreprenorul american Elon Musk a propus crearea conceptului Hyperloop, un sistem de transport prin tuburi vidate și mai rapid decât avionul. Josh Giegel, care la vremea respectivă lucra la compania SpaceX a lui Musk, a spus că tehnologia a avansat de atunci.

Bateriile necesare, electronica de putere și unii senzori nu erau încă gata atunci, a precizat Giegel.

O tânără cu origini românești a testat capsula Virgin Hyperloop

În 2020, Josh Giegel și Sara Luchian, născută în SUA din părinți români și director al departamentului pentru relații cu clienții al Virgin Hyperloop, au fost primii doi pasageri care au călătorit la bordul capsulei în tunelul din deșert, în primul test de transport cu oameni.

Josh Giegel și Sara Luchian. Sursa foto: Virgin Hyperloop

Virgin Hyperloop vrea să dezvolte mai întâi rute de pasageri în India, unde sistemul de transport este supraîncărcat, și în Arabia Saudită, care nu are o infrastructură.

„Începe cu doi oameni care călăresc în Hyperloop. Se termină cu sute de milioane de oameni care călătoresc în Hyperloop și asta vor fi în actualul deceniu furtunos”, a mai spus Giegel.

Vă recomandăm să citiți și:

Cum va arăta transportul cu Virgin Hyperloop. Capsulele cu levitație magnetică vor atinge viteze de peste 1.200 km/h

Cea mai nouă navă spațială din flota Virgin Galatic. Ce spune Richard Branson despre vehicul

Cercetătorii au reușit să leviteze obiecte doar cu ajutorul luminii. Adevăratul motiv pentru interesul față de această tehnologie

Tunelul Hyperloop din Las Vegas, creat de Elon Musk, ar putea fi operaţional anul acesta

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021, iar în prezent este colaborator al site-ului. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
România și alte șase țări europene, responsabile de 90% din produse contrafăcute reținute în UE
Cele mai căutate joburi în 2025. Ce domeniu i-a atras cel mai mult pe români?
Cele mai căutate joburi în 2025. Ce domeniu i-a atras cel mai mult pe români?