Home » Stiinta » Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare

Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare

05.16.2021
Sursa foto: Virgin Hyperloop

În deșertul de la nord de Las Vegas, un tub lung de 500 de metri din metal se află la baza munților, promițând că într-o zi va revoluționa transportul.

Este locul unde Virgin Hyperloop, ai cărui parteneri include și Virgin Group al lui Richard Branson, dezvoltă tehnologia pentru transportul pasagerilor în capsule care vor ajunge la viteze de până la 1.200 km pe oră, călătorind prin tuneluri vidate care utilizează levitația magnetică.

„Te vei simți ca într-o aeronavă de la decolare și până a prins viteză”, a declarat co-fondatorul și directorul executiv Josh Giegel pentru Reuters.

Acesta dă asigurări că viitorii pasageri nu vor simțiți eventualele turbulențe. „Sistemul nostru este practic capabil să reacționeze la toate acele turbulențe”, a precizat el.

Materialele albe și oglinda din spate fac ca această capsulă să pară mai mare și mai „primitoare” pentru noii utilizatori, a adăugat Giegel.

Prima formă revoluționară de transport din ultimii 100 de ani

„Această cabină este întruchiparea reală a întrebării cum luăm o idee și o transformăm în realitate”, a precizat directorul executiv al Virgin Hyperloop.

Capsulele pe levitație magnetică vor găzdui 28 de pasageri și ar putea fi personalizate pentru distanțe lungi și scurte, precum și pentru transportul de marfă.

Sursa foto: Virgin Hyperloop/Teague

Deși transportul Virgin Hyperloop se află încă într-un stadiu incipient, Giegel prezice că operațiunile comerciale vor fi desfășurate încă din 2027. Ar putea fi prima formă de transport din ultimii 100 de ani care va revoluționa călătoriile, la fel cum au făcut anterior mașinile, trenurile și avioanele, a mai spus Giegel.

Savantul Robert Goddard, unul dintre pionierii rachetelor moderne, a venit cu ideea „vactrain” (tren în vacuum) la începutul anilor 1900. Franța a încercat să dezvolte trenul aerian în anii 1960 și 1970, dar lipsa finanțării a pus capăt proiectul.

Visul lui Coandă: transport de mare viteză prin tuburi vidate

Și România a avut un astfel de proiect, inventat de marele savant român Henri Coandă în 1970. Sistemul de transport prin tuburi sigilate cu presiune scăzută, proiectat de Coandă, atingea viteze uriaşe. O astfel de unitatea de testare a fost construită, la scală mare, în zona Măneciu din Prahova. Visul lui Coandă era să unească Bucureștiul de Brașov și Constanța. După moartea lui, în 1972, proiectul a fost testat de alți ingineri români, dar a fost abandonat după căderea comunismului.

Mai târziu, în 2012, antreprenorul american Elon Musk a propus crearea conceptului Hyperloop, un sistem de transport prin tuburi vidate și mai rapid decât avionul. Josh Giegel, care la vremea respectivă lucra la compania SpaceX a lui Musk, a spus că tehnologia a avansat de atunci.

Bateriile necesare, electronica de putere și unii senzori nu erau încă gata atunci, a precizat Giegel.

O tânără cu origini românești a testat capsula Virgin Hyperloop

În 2020, Josh Giegel și Sara Luchian, născută în SUA din părinți români și director al departamentului pentru relații cu clienții al Virgin Hyperloop, au fost primii doi pasageri care au călătorit la bordul capsulei în tunelul din deșert, în primul test de transport cu oameni.

Josh Giegel și Sara Luchian. Sursa foto: Virgin Hyperloop

Virgin Hyperloop vrea să dezvolte mai întâi rute de pasageri în India, unde sistemul de transport este supraîncărcat, și în Arabia Saudită, care nu are o infrastructură.

„Începe cu doi oameni care călăresc în Hyperloop. Se termină cu sute de milioane de oameni care călătoresc în Hyperloop și asta vor fi în actualul deceniu furtunos”, a mai spus Giegel.

Vă recomandăm să citiți și:

Cum va arăta transportul cu Virgin Hyperloop. Capsulele cu levitație magnetică vor atinge viteze de peste 1.200 km/h

Cea mai nouă navă spațială din flota Virgin Galatic. Ce spune Richard Branson despre vehicul

Cercetătorii au reușit să leviteze obiecte doar cu ajutorul luminii. Adevăratul motiv pentru interesul față de această tehnologie

Tunelul Hyperloop din Las Vegas, creat de Elon Musk, ar putea fi operaţional anul acesta

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, în special pe domeniul social. Pasiunea pentru ... citește mai mult
Cele mai noi articole
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Noul inamic al narvalului
Noul inamic al narvalului
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol
Vizionarul care a realizat imposibilul. A scăpat de arderea pe rug în ultimul moment, iar marea sa pasiune aproape că l-a ucis
Vizionarul care a realizat imposibilul. A scăpat de arderea pe rug în ultimul moment, iar marea sa pasiune aproape că ...
Elon Musk critică Metaversul, spune că Neuralink e mai bun. „Nu înțeleg. Sau hai să spunem că nu înțeleg încă”
Elon Musk critică Metaversul, spune că Neuralink e mai bun. „Nu înțeleg. Sau hai să spunem că nu înțeleg încă”
Anul 2022 se anunță a fi complicat pentru piețele financiare
Anul 2022 se anunță a fi complicat pentru piețele financiare
Medic: În 2021 au câștigat frica și neîncrederea, în 2022 e important să rămâneți în viață
Medic: În 2021 au câștigat frica și neîncrederea, în 2022 e important să rămâneți în viață
Noile spirale duble stochează informații magnetice în trei dimensiuni
Noile spirale duble stochează informații magnetice în trei dimensiuni