Home » Știință » Moderna a început studiile clinice cu un vaccin pe bază de ARN mesager împotriva HIV

Publicat: 21.08.2021

Compania farmaceutică Moderna a început studiile clinice cu vaccinul său experimental pe bază de ARN mesager împotriva HIV, potrivit documentelor depuse la Institutele Naționale de Sănătate (NIH) din Statele Unite.

Studiul clinic din faza 1 va implica 56 de adulți sănătoși cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani care nu au HIV, astfel că cercetările vor testa siguranța vaccinului și reacția sistemului imunitar. Vaccinul este similar cu sistemul ARN mesager care a funcționat cu succes în vaccinul dezvoltat de Moderna împotriva COVID-19.

Timp de ani buni, cercetătorii au investigat potențialul vaccinurilor pe bază de ARN mesager, însă vaccinurile Pfizer și Moderne împotriva COVID-19 au fost primele folosite pe oameni, iar ambele s-au dovedit sigure și eficiente în prevenirea și reducerea severității infecției cu virusul SARS-CoV-2.

Toți participanții la studiul clinic vor ști ce au primit

Moderna va testa două versiuni ale noului vaccin, denumirea oficială fiind mRNA-1644 (varianta este cunoscută drept mRNA-1644v2-Core). Acesta este primul vaccin pe bază de ARN mesager împotriva HIV care este testat pe oameni.

Participanții vor fi separați în patru grupuri, două vor primi o combinație a celor două versiuni de vaccinuri, iar celelalte două vor primi doar unul dintre vaccinuri, scrie Science Alert.

În faza aceasta, toți participanții la studiul clinic vor ști ce vaccin au primit. Asta pentru că cercetătorii nu doresc momentan să vadă cât de bine funcționează vaccinul. Prima fază a studiului va dura aproximativ 10 luni, iar oamenii de știință vor doar să se asigure că vaccinul este sigur și că declanșează un răspuns imunitar simplu.

Moderna a declarat dezvoltă încă un vaccin-candidat împotriva HIV

Dacă vaccinul va trece de această etapă, cercetătorii vor trebui să organizeze faza 2 și faza 3 pentru a stabili cât de bine funcționează serul împotriva infecției cu HIV în populație.

În cadrul anunțului făcut pentru investitori în luna aprilie, Moderna a declarat că mai dezvoltă încă un vaccin-candidat împotriva HIV, în afară de mRNA-1644, numit mRNA-1574. Vaccinurile pe bază de ARN mesager sunt investigate și pentru prevenirea unei varietăți de virusuri, precum influenza și virusul herpes simplex.

Deși pandemia de COVID-19 continuă să afecteze o lume întreagă, faptul că tehnologia dezvoltată pentru a lupta cu virusul SARS-CoV-2 ne-ar putea ajuta să prevenim și alte virusuri în viitor este, cu siguranță, promițător.

EMA investighează trei noi posibile efecte adverse ale vaccinurilor Pfizer și Moderna

Avem nevoie de un nou vaccin împotriva variantei Delta a coronavirusului?

Atingerea imunităţii de turmă „nu este posibilă”. Ce spune șeful Grupului de Vaccinuri Oxford