Home » Știință » Un studiu dezvăluie că apa de pe Stația Spațială Internațională ascunde o abundență de bacterii

Publicat: 15.09.2021

Dacă v-ați gândit vreodată de două ori înainte să beți apă la bordul unui avion, doar imaginați-vă câtă încredere ar trebui să aveți în resursele de apă din spațiu, acolo unde astronauții beau de obicei urină reciclată.

Acum, un nou studiu publicat în jurnalul Nature npj Biofilms and Microbiomes a descoperit că apa potabilă de la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS) ascunde o abundență de colonii bacteriene.

Mai exact, oamenii de știință de la Universitatea de Stat din Arizona au analizat biofilmele alcătuite din mai multe specii de bacterii, un fenomen foarte puțin înțeles aici pe Pământ, darămite în microgravitație, care au fost găsite în interiorul sistemului de apă al Stației Spațiale Internaționale.

O multitudine de bacterii colectate din sistemul de apă al Stației Spațiale Internaționale

Asta ar putea ajuta la îmbunătățirea calității apei pentru membrii echipajelor viitoarelor misiuni în spațiu. însă asta nu anulează faptul că oamenii de știință au analizat o multitudine de bacterii colectate din sistemul de apă al Stației Spațiale Internaționale.

Stația Spațială Internațională are un sistem de purificare a apei destul de sofisticat care permite reciclarea apei. Fără acest sistem, NASA ar fi nevoită să trimită peste 4.500 de kilograme de apă (estimate pentru fiecare membru al echipajului) pe orbită în fiecare an, potrivit unui comunicat de presă care a însoțit noul studiu.

Totuși, sistemul este departe de a fi perfect, având în vedere că NASA a putut colecta numeroase bacterii din sistemul de apă de la bordul ISS. Oamenii de știință din spatele studiului au putut alege dintr-o multitudine de specii și colonii care au fost colectate și trimise înapoi pe Terra între 2008 și 2015, scrie Futurism.

Bacteriile pot reprezenta un pericol real pentru astronauți

Cercetătorii au avut în vedere mai multe calități, inclusiv abilitatea de a forme aceste misterioase biofilme precum și rezistența la antibiotice, descoperind că bacteriile pot reprezenta un pericol real pentru astronauți, în special atunci când ne gândim că sistemul imunitar uman pare să fie afectat în timpul călătoriilor spațiale.

Mai multe cercetări sunt necesare pentru a determina cu exactitate ce efecte pot avea coloniile bacteriene de la bordul ISS asupra sănătății astronauților.

Incident pe Stația Spațială Internațională. Unul dintre astronauți a suferit o „problemă medicală”