Home » Știință » Roverul Perseverance a observat „ceva ce nu a mai văzut nimeni” în rocile de pe Marte

Publicat: 16.11.2021

În ultimele nouă luni, roverul Perseverance al NASA a continuat să foreze rocile de pe Marte și să extragă mostre. Aceste cercuri perfectă în rocă fac parte din eforturile lui Perseverance de a afla mai multe despre trecutul Planetei Roșii și posibila existență a vieții.

Recent, roverul a studiat rocile din Craterul Jezero, un loc în care oamenii de știință cred au avut loc numeroase inundații violente, scrie PopSci.

Având în vedere că cercetătorii cred că viața pe Marte ar fi existat în aceeași perioadă în care apa ar fi acoperit-o, acest crater poate fi un loc bun pentru ca Perseverance să găsească dovezi ale vieții antice. Astfel, echipa misiunii Perseverance a distribuit pe o rețea de socializare imagini cu rocile analizate de rover, adăugând că Percy s-a uitat la „ceva ce nu a mai văzut nimeni”.

Roverul este ajutat uneori și de elicopterul Ingenuity

Craterul Jezero a fost ales din aproape 60 de locuri pentru amartizare după cinci ani de cercetări și analize. Oamenii de știință cred că, la un moment dat, râurile și inundațiile care ajungeau în crater ar fi adus și material argilos, o substanță ce poate fi creată doar cu apă.

Momentan, roverul Perseverance analizează terenul de la sud-est de locul în care a amartizat, într-o zonă numită regiunea Séítah de Sud. Această zonă, acoperită cu dune și creste, poate fi periculoasă pentru rover, iar acesta este uneori ajutat de elicopterul Ingenuity astfel încât să aleagă cele mai bune rute pentru traversare.

Când vor fi aduse pe Pământ rocile colectate de Perseverance?

În curând, roverul Perseverance se va îndrepta spre vest, potrivit NASA, acolo unde un râu antic curgea într-un lac din crater. Oamenii de știință cred că aceasta este cea mai probabilă zonă pentru găsirea semnelor de viață microbiană tocmai pentru că pe Terra microbii există în medii similare.

Rocile colectate de Perseverance vor fi aduse înapoi pe Pământ în jurul anului 2030, atunci când cercetătorii vor putea să analizeze îndeaproape conținutul acestora și le vor putea dezvălui secretele. Între timp, roverul Percy va continua să creeze cercuri perfecte în roci și să colecteze specimene, sub îndrumarea atentă a echipei de la NASA.

Roverul Perseverance al NASA a confirmat că Marte a găzduit cândva un lac imens în Craterul Jezero