Home » Știință » Un profesor spune că Pământul este pe cale să dezvolte propriile sale inele, la fel ca Saturn

Publicat: 01.01.2022

Deșeurile spațiale reprezintă o problemă majoră pentru omenire și situația se va înrăutăți pe măsură ce tot mai multe companii și guverne lansează sateliți, nave spațiale, sonde și chiar turiști în spațiu.

Deși mare parte din obiectele pe care le trimitem pe orbită ajung să fie trase înapoi de atmosfera Pământului și să ardă, o bună parte rămâne acolo până când reușim să găsim o soluție adecvată pentru distrugere.

De fapt, situația s-ar putea agrava atât de mult încât planeta noastră ar putea să arate în curând foarte asemănător cu Saturn, a explicat profesorul de inginerie mecanică Jake Abbott de la Universitatea din Utah, SUA.

„Pământul este pe cale să dezvolte propriile sale inele”

„Pământul este pe cale să dezvolte propriile sale inele, doar că vor fi făcute din deșeuri spațiale”, a precizat profesorul.

Potrivit Agenției Spațiale Europene, există aproximativ 170 de milioane de bucăți de deșeuri spațiale, mai mari de 1 milimetru, deja pe orbita planetei noastre. Aproximativ 670.000 dintre ele sunt mai mari de 1,27 centimetri.

Și, având în vedere că multe companii precum SpaceX lansează propriile constelații de sateliți, orbita Pământului este mai aglomerată ca niciodată. Asta înseamnă că există un risc mai mare ca oricând pentru evenimente de coliziune care ar putea crea și mai multe bucăți de gunoi spațial.

„Acum este doar o chestiune de inginerie, construire și lansare”

Acum, oamenii de știință încearcă să rezolve problema. Abbott crede că un mod de a curăța orbita ar fi utilizarea de magneți.

Prin învârtirea unui magnet la capătul unui braț robotic pentru a crea curenți electrici speciali numiți „eddy”, bucăți individuale de gunoi spațial ar putea fi controlate și încetinite, așa cum a descris profesorul într-un articol recent publicat în jurnalul Nature.

„Pur și simplu am creat prima undă de tractare din lume. Acum este doar o chestiune de inginerie, construire și lansare”, a adăugat profesorul.

Motivul pentru care China și-a prăbușit intenționat o parte din nava spațială Chang’e-5 pe Lună