Home » Știință » Lansarea telescopului spațial James Webb, amânată până pe 22 decembrie

Lansarea telescopului spațial James Webb, amânată până pe 22 decembrie

Publicat: 25.11.2021

După un incident recent, lansarea telescopului spațial James Webb a fost din nou amânată.

Telescopul spațial James Webb va trebui să aștepte încă câteva zile înainte de a fi pus pe orbită după ce un element de prindere s-a desprins în timpul pregătirilor pentru lansare.

Decolarea telescopului spațial James Webb a fost acum amânată de la data originală de 18 decembrie până la 22 decembrie, scrie Space.

Telescopul spațial, un instrument de ultimă generație despre care se spune că este cel mai puternic instrument de observare care a fost vreodată dus în spațiu, este o unealtă la care se lucrează de mult timp, dezvoltarea sa începând cu aproape 30 de ani în urmă, în 1996.

James Webb a „supraviețuit” unei călătorii pe mare către Guyana Franceză

Telescopul James Webb a fost finalizat, pliat și a supraviețuit unei călătorii pe mare pentru a ajunge în octombrie la locul său de lansare, Portul Spațial European din Kourou, Guyana Franceză. Cu toate acestea, un incident recent din timpul pregătirilor pentru lansare a forțat echipa să amâne lansarea cu câteva zile.

Potrivit unei noi declarații a NASA, în timpul operațiunilor la instalația din Guyana Franceză, „tehnicienii se pregăteau să atașeze telescopul la adaptorul vehiculului de lansare, care este folosit pentru a integra instrumentul în treapta superioară a rachetei Ariane 5. Un element care fixează telescopul de adaptorul vehiculului de lansare s-a desprins și a provocat o vibrație în întregul dispozitiv”.

Agenția spațială a emis o declarație conform căreia pregătirile pentru lansare au fost efectuate la instalație „sub responsabilitatea generală a Arianespace”. Racheta Ariane 5 de la Arianespace este cea care se va ocupa de punerea pe orbită a telescopului spațial James Webb.

În urma incidentului neașteptat și neplanificat, „un comitet de examinare a anomaliilor condus de NASA a fost convocat imediat pentru a investiga și a instituit teste suplimentare pentru a determina cu certitudine dacă incidentul a deteriorat vreo componentă.

NASA și partenerii săi de misiune vor oferi o actualizare când testarea va fi finalizată, la sfârșitul acestei săptămâni”, a continuat declarația NASA.

Telescopul spațial James Webb trebuia să fie lansat inițial în 2007

Aceasta nu este cu siguranță prima dată când lansarea telescopului este amânată, deși acest eșec vine cu mai puțin de o lună înainte de data inițială planificată a lansării lui.

Data inițială de lansare a instrumentului a fost în 2007. Cu costurile misiunii în creștere pe măsură ce întârzierile au continuat, telescopul va fi acum lansat cu un buget estimat de 9,7 miliarde de dolar;, din acest buget, 861 de milioane de dolari fiind dedicați susținerii primilor cinci ani de funcționare după lansare.

La începutul acestui an, Webb avea un termen țintă de lansare în luna martie. Acesta a fost apoi împins până pe 31 octombrie, care a fost împins din nou la 18 decembrie.

Acum echipa plănuiește să facă lansarea pe 22 decembrie. Cu toate acestea, așa cum a menționat NASA în declarația sa, agenția și partenerii săi continuă să investigheze problema pe măsură ce trec prin testarea pre-lansare.

Erupție solară majoră. Soarele a trimis cantități masive de radiații spre Pământ