Home » Știință » Este posibil ca varianta Omicron să fi capturat o bucată de virus al răcelii

Este posibil ca varianta Omicron să fi capturat o bucată de virus al răcelii

Foto: Fusion Medical Animation/ Unsplash
Publicat: 06.12.2021

Varianta Omicron a virusului care provoacă COVID-19 a dobândit cel puțin una dintre mutațiile sale prin preluarea unui fragment de material genetic dintr-un alt virus – posibil un virus al răcelii – prezent în aceleași celule infectate, potrivit cercetătorilor.

Această secvență genetică nu apare în nicio versiune anterioară a coronavirusului, numit SARS-CoV-2, dar este omniprezentă în multe alte virusuri, inclusiv într-un virus al răcelii comune și, de asemenea, în genomul uman, au spus cercetătorii, relatează Reuters.

Prin capturarea acestui fragment în interiorul său, Omicron își fabrică o față „mai umană”, ceea ce l-ar putea ajuta să evite atacurile sistemului imunitar uman, a declarat Venky Soundararajan, de la firma de analiză a datelor Nference, cu sediul în Cambridge, Massachusetts, care a condus studiul publicat pe site-ul OSF Preprints.

Nu se știe dacă coronavirusul combinat cu acest virus al răcelii provoacă o boală mai gravă

Acest lucru ar putea însemna că virusul se transmite mai ușor, provocând doar o boală ușoară sau asimptomatică. Oamenii de știință nu știu încă dacă Omicron este mai infecțios decât alte variante, dacă provoacă o boală mai gravă sau dacă va depăși Delta ca variantă cu cea mai mare răspândire. Poate dura câteva săptămâni pentru a obține răspunsuri la aceste întrebări.

Celulele din plămâni și din sistemul gastrointestinal pot găzdui simultan SARS-CoV-2 și coronavirusuri comune de răceală, conform studiilor anterioare.

O astfel de coinfecție creează scena recombinării virale, un proces în care două virusuri diferite din aceeași celulă gazdă interacționează în timp ce fac copii ale lor, generând noi copii care au material genetic de la ambii „părinți”.

Această nouă mutație ar fi putut să apară mai întâi la o persoană infectată cu ambii agenți patogeni, atunci când o versiune a SARS-CoV-2 a preluat secvența genetică de la celălalt virus, au spus Soundararajan și colegii săi în studiu, care nu a fost încă revizuit de către colegi.

Aceeași secvență genetică apare de multe ori într-unul dintre coronavirusurile care provoacă răceli la oameni – cunoscut sub numele de HCoV-229E – și în virusul imunodeficienței umane (HIV) care provoacă SIDA, a spus Soundararajan.

Africa de Sud, unde Omicron a fost identificat pentru prima dată, are cea mai mare rată de HIV din lume, ceea ce slăbește sistemul imunitar și crește vulnerabilitatea unei persoane la infecțiile cu virusuri de răceală comună și alți agenți patogeni.

În acea parte a lumii există mulți oameni în care ar fi putut avea loc recombinarea care a adăugat acest set omniprezent de gene la Omicron, a spus Soundararajan.

„Probabil am ratat multe generații de recombinări” care au avut loc de-a lungul timpului și care au dus la apariția lui Omicron, a adăugat Soundararajan.

Varianta Omicron este posibil să se fi dezvoltat într-un animal

Sunt necesare mai multe cercetări pentru a confirma originile mutațiilor lui Omicron și efectele acestora asupra funcției și transmisibilității. Există ipoteze concurente care spun că cea mai recentă variantă ar fi petrecut ceva timp evoluând într-o gazdă animală.

Între timp, a spus Soundararajan, noile descoperiri subliniază importanța ca oamenii să primească vaccinurile COVID-19 disponibile în prezent.

„Trebuie să vă vaccinați pentru a reduce șansele ca alți oameni, care sunt imunocompromiși, să se confrunte cu virusul SARS-CoV-2”, a spus Soundararajan.

COVID-19 nu infectează celulele creierului uman. Ce sunt anosmia şi parosmia

Ce este melioidoza? Care sunt simptomele și cum poate fi depistată

Imunitatea oferită de vaccinul Pfizer împotriva variantei Delta a scăzut în Israel. Este însă eficientă împotriva formei severe de COVID-19

Oboseala, unul dintre simptomele care persistă în urma infectării cu noul coronavirus

(P) Ulei pentru cutie de viteze manuală: caracteristici de care să ții cont pentru ca mașina să funcționeze perfect
Dr. Mihai Niculescu, Părintele Nutriției spune adevărul despre DIETE și SLĂBIT, în EXCLUSIVITATE, la „Altceva cu Adrian Artene”
Record mondial! Un nepalez a escaladat vârful Everest pentru a 30-a oară
Maimuțele urlătoare din Mexic cad moarte din copaci din cauza căldurii extreme
Se împlinesc 481 de ani de la moartea omului care ne-a învăţat că Pământul se învârte în jurul Soarelui
Unde vrea Marea Britanie să construiască următoarea mare centrală nucleară?
O nouă metodă de vindecare a leucemiei! Ce au descoperit cercetătorii elvețieni?
A fost deschisă o nouă anchetă în cazul morții actorului Matthew Perry
Un alpinist român a fost găsit mort pe Everest
Ce viitor are omenirea în Univers? „Abia vom face față unui zbor spre alte planete”
Cine a fost politicianul care i-a captivat pe români prin frumusețea sufletului: „N-a fost om care să bată la ușa lui fără să-și vadă durerea alinată”
Astronomii au observat pentru prima dată coliziunea dintre două găuri negre din Universul antic
O nouă „regulă a biologiei” ar putea explica mai bine evoluția și îmbătrânirea
Pielea bizară a unui dinozaur este o „bijuterie” de fosilă. Ce secrete ascunde?
De ce este „convins” Dumitru Prunariu că oamenii nu sunt singuri în Univers?
Vor trăi oamenii și pe alte planete? Dumitru Prunariu: „Se vor produce transformări în organismul uman”