Home » Știință » Telescopul James Webb și-a desfăcut prima oglindă. Ce urmează pentru noul observator?

Publicat: 10.01.2022

În ciuda anilor de întârzieri repetate, Telescopul Spațial James Webb (JWST) pare să se bucure de faptul că este în sfârșit în spațiu după lansarea care a avut loc în ziua de Crăciun.

Și acum, la scurt timp după ce a instalat cu succes uriașul parasolar cu cinci straturi al telescopului, NASA fixează oglinda secundară cu braț lung a telescopului în timp ce instrumentul se pregătește să înceapă să observe universul de pe orbita solară.

În timpul unei transmisiuni live a evenimentului, managerul de program al NASA, Bill Ochs, a descris deschiderea oglinzii ca fiind „o altă zi importantă pentru Telescopul James Webb”.

„Acum chiar avem un telescop”, a declarat Ochs.

Acest sentiment de bucurie vine după luni de amânări pentru telescop, al cărui program a fost întârziat de mai multe ori de probleme tehnice sau incidente misterioase.

Dezvoltarea pentru telescopul Webb a costat 10 miliarde de dolari

Dezvoltarea JWST a costat 10 miliarde de dolari și s-a petrecut de-a lungul mandatelor a 5 președinți de când proiectele sale inițiale au fost lansate în anii 1990, potrivit Futurism.

Dar acum că telescopul este în sfârșit în spațiu, sunt necesare doar trei implementări majore pentru a pregăti telescopul. Desigur, încă mai trebuie să-și instaleze oglinzile principale, așa că trebuie să-i ținem pumnii pentru ca acest lucru să se întâmple cu succes.

Ultimele etape din realizarea telescopului spațial James Webb au fost pline de adrenalină. Acum nu ne mai rămâne decât să așteptăm cu sufletul la gură primele imagini pe care acesta le va transmite din spațiu.

Prințul William este în dezacord cu miliardarii angajați în cursa spațială