Home » Știință » Apa Pământului a apărut înainte ca planeta să se formeze

Apa Pământului a apărut înainte ca planeta să se formeze

Publicat: 06.02.2022

Pentru a înțelege cum a apărut viața, oamenii de știință investighează chimia carbonului și apa Pământului.

În cazul apei, cercetătorii urmăresc diferitele forme, sau izotopi, ale atomilor de hidrogen și oxigen constituenți de-a lungul istoriei Universului.

Cercetători de la CNRS, Universitatea Paris-Saclay, Comisia Franceză pentru Energii Alternative și Energie Atomică (CEA) și Universitatea din Pau și Pays de l’Adour (UPPA), cu sprijinul Muséum National d’Histoire Naturelle (MNHN) ), au urmărit compoziția izotopică a apei până la începutul Sistemului Solar, în regiunile interioare unde s-au format Pământul și celelalte planete terestre, scrie Phys.org.

Apa de pe Terra este mai veche decât am crede

Cercetătorii au făcut acest lucru analizând unul dintre cei mai vechi meteoriți ai Sistemului Solar, folosind o metodă inovatoare dezvoltată doar pentru studiul lor. Datele lor arată că două rezervoare de gaz au existat în primii 200.000 de ani ai sistemului nostru solar, chiar înainte de formarea celor mai timpurii embrioni planetari.

Unul dintre aceste rezervoare a constat din gazul solar din care provine toată materia sistemului nostru solar. Oamenii de știință au reușit să măsoare acest rezervor datorită meteoritului. Al doilea rezervor de gaz era îmbogățit cu vapori de apă și avea deja o semnătură izotopică asemănătoare cu apa Pământului.

Apa Pământului a existat înainte de primele elemente fundamentale ale planetei

Aceasta a fost creată de un aflux masiv de apă interstelară în regiunile interne fierbinți ale Sistemului Solar, la prăbușirea învelișului interstelar și la formarea discului protoplanetar.

Existența timpurie a acestui gaz cu compoziție izotopică asemănătoare Pământului implică faptul că apa Pământului a existat înainte de apariția primelor elemente fundamentale ale planetei noastre. Aceste descoperiri au fost publicate în Nature Astronomy.

Gheața mai fierbinte decât suprafața Soarelui, o nouă stare de agregare a materiei