Home » Știință » Robotul LEO combină mersul și zborul într-un nou tip de locomoție

Robotul LEO combină mersul și zborul într-un nou tip de locomoție

Foto: K. Kim et al., Science Robotics 6 (2021)
Publicat: 22.02.2022

Este general acceptat faptul că roboții se deplasează fie mișcându-se pe roți sau picioare, fie plutind sau zburând. Însă cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din California, SUA (CalTech) au decis să creeze robotul LEO, care sfidează convenționalul.

Robotul LEO are aproape 80 de centimetri și ridică o întrebare simplă: de ce are nevoie să meargă, când ar putea fi pur și simplu un robot zburător?

Conform Core77, cercetătorii de la CalTech spun că aceasta este o cercetare făcută de dragul cercetării, un experiment făcut în căutarea unui scenariu de utilizare potrivit.

Designul pentru Robotul LEO a fost inspirat de păsări

„Ne-am inspirat din natură. Gândiți-vă la modul în care păsările sunt capabile să dea din aripi și să țopăie pentru a se deplasa pe liniile telefonice. Interesant este atunci când păsările combină mersul și zborul. Am vrut să înțelegem și să învățăm ceva din asta”, spune Soon-Jo Chung.

„Folosind o mișcare hibridă aflată undeva la intersecția dintre mers și zbor, cercetătorii obțin avantaje de la ambele tipuri de locomoție”, scriu cercetătorii.

„LEO are un echilibru nemaipomenit”

„Picioarele ușoare ale lui LEO elimină stresul de pe propulsoarele sale, susținând cea mai mare parte a greutății, dar deoarece propulsoarele sunt controlate în sincron cu articulațiile picioarelor, LEO are un echilibru nemaipomenit”, au adăugat aceștia.

În ceea ce privește aplicațiile viitoare, echipa de cercetare se gândește la sisteme de trenuri de aterizare adaptive, nu doar pentru roboții de pe Pământ, ci și pentru aeronavele de pe Marte. Capacitatea de a ateriza pe un teren dificil, în special atunci când ești la sute de milioane de kilometri de cineva care te-ar putea ajuta, ar fi un avantaj pentru NASA.

LEONARD, robotul biped care poate merge pe sfoară și skateboard. Ce altceva mai poate face LEO?

O sondă spațială „a atins”, în premieră, Soarele. Este o performanță „cu adevărat remarcabilă”