Home » Știință » Inteligența Artificială analizează experiențele consumatorilor de droguri

Inteligența Artificială analizează experiențele consumatorilor de droguri

Publicat: 28.03.2022

Un sistem complex de Inteligență Artificială poate acum să asculte povești despre experiențele prin care treceau persoanele aflate sub influența drogurilor.

Doi cercetători și psihiatrii au publicat un studiu în Science Advances, unde încearcă să explice modalitatea în care 27 de tipuri de droguri, printre care și ketamina, MDMA, LSD și psilocina, pot afecta creierul uman și starea de bine.

„Psihiatrii au nevoie de o Piatră de la Rosetta pentru a putea traduce simptomele unui pacient psihiatric în ținte moleculare pentru tratare”, spune unul dintre autorii studiului despre cât de dificilă poate să fie tratarea unor astfel de pacienți.

Greutatea tratării pacienților psihiatrici

Pentru a înțelege mai bine modul în care un utilizator experimentează drogurile, dar și pentru a afla mai multe despre posibilele efecte pozitive, Inteligența Artificială a studiat aproape 7000 de relatări, folosind o metodă care analizează  și cuantifică structura limbajului.

În concret, mașinăria a trebuit să „asculte” toate aceste relatări scrise de oamenii care au experimentat stările induse de droguri – dar totul a fost pentru o cauză bună, precizează Futurism.

Conform unui raport publicat de MIT Technology Review, cuvintele conexate la experiențele spirituale, precum „spațiu”, „univers”, „conștiință”, „dimensiune” sau „revelație”, au fost asociate psihedelicelor legate de dopamină, serotonină și receptorii opioizi din creier.

Posibile noi tratamente pentru depresie

Aceste descoperiri pot constitui punctul de plecare pentru noi tipuri de tratament pentru depresie, anxietate sau stresul post-traumatic. Autorii au afirmat că doar o treime din pacienți au experimentat un răspuns pozitiv puternic la medicamentația pentru combaterea depresiei.

Mai susțin că înțelegerea modului exact în care drogurile afectează oamenii ar putea determina apariția unor tratamente care să facă mai ușoară prescrierea anumitor medicamente, personalizate în funcție de simptomele și geneticul fiecăruia.

„Studiile viitoare ar putea include și alte date despre care psihiatrii consideră că sunt relevante pentru afecțiunile mintale”, au mai completat cercetătorii.

Cât de mult ar trebui să ne îngrijoreze Inteligența Artificială care suferă de depresie?

Cum promovează TikTok conținut sexual, droguri și alcool copiilor de 13 ani