Home » Știință » Perseverance și Ingenuity, văzuți tocmai de pe orbită. Imaginile publicate de NASA

Credit Foto: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona
Publicat: 15.04.2022

Roverul Perseverance al NASA și elicopterul Ingenuity au fost reperate pe suprafața Planetei Roșii în noi imagini uimitoare.

Imaginea a fost efectuată pe data de 26 februarie 2022 de către camera HiRISE de la bordul navetei Mars Reconnaissance Orbiter – MRO, indică JPL din Cadrul Institutului pentru Tehnologie din California.

Roverul poate să fie observat stând pe formațiunea dislocată de roci Maaz, înainte de lunga călătorie spre delta craterului Jezero. La aproximativ 200 de metri spre stânga se află elicopterul Ingenuity, care este atât de mic, încât nu pare să fie altceva decât un punct în peisaj.

Obiectivele cheie ale Misiunii Perseverance de pe Marte

Un obiectiv fundamental al Misiunii Perseverance de pe Marte este astrobiologia, inclusiv căutarea semnelor vieții microbiene antice.

Credit Foto: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona

Roverul va face estimări ale geologiei planetei, dar și a climei trecutului, pavând drumul viitoarelor explorări ale planetei. Aceasta va mai fi de asemenea și prima misiune de colectare de roci marțiene regoliți – roci dislocate și praf.

Misiunile NASA ulterioare, în cooperare cu Agenția Spațială Europeană – ESA, vor trimite navete spațiale spre Marte pentru a colecta aceste mostre sigilate de la suprafața planetei, pentru a fi trimise înapoi pe Pământ pentru analize mai amănunțite.

Misiunea Perseverance a NASA

Misiunea Perseverence 2020 a NASA este parte a abordării de explorare Lună-Marte, unde este inclusă și misiunea Artemis, care va ajuta la pregătirea oamenilor pentru explorarea Planetei Marte.

JPL, care este manageriat pentru NASA de către Caltech din Pasadena, California a fost construit pentru a se ocupa de operațiunile roverului Perseverance, dar și de MRO din cadrul Directoratului pentru Misiuni Științifice al NASA din Washington.

Universitatea din Arizona, Tucson este cea care operează HiRISE, instrument construit de Ball Aerospace&Technologies Corp, din Boulder, Colorado.

Când am putea primi mostrele colectate de Perseverance de pe Marte? Planul NASA s-a schimbat

NASA a confirmat descoperirea a 5.000 de lumi în afara Sistemului Solar

Roverul Franklin, pregătit pentru misiunea pe Marte. Cum arată viitorul pentru ExoMars?

Gheața de pe Marte oferă noi indicii despre istoria climatică a Planetei Roșii