Home » Știință » Universul nostru ar putea avea „ziduri invizibile“ care acționează ca granițe între galaxii

Publicat: 17.05.2022

Cele mai bune teorii actuale ale oamenilor de știință cu privire la dispunerea Universului sugerează că galaxiile mici ar trebui să fie distribuite în jurul galaxiilor lor gazdă pe orbite aparent aleatorii.

Dar observațiile au descoperit că aceste galaxii mai mici se aranjează în discuri subțiri în jurul gazdelor lor, nu foarte diferit de inelele lui Saturn.

Cercetătorii încearcă acum să reconcilieze acest decalaj sugerând că galaxiile mai mici s-ar putea conforma unor „pereți” invizibili, creați de o nouă clasă de particule numite simetroni – o propunere fascinantă care ar putea rescrie legile astrofizicii.

Teoria standard, cunoscută sub numele de modelul Lambda-CDM (Lambda cold dark matter), sugerează că Universul este alcătuit din trei componente cheie: constanta cosmologică, care este un coeficient adăugat de Einstein pentru a explica ecuațiile sale de relativitate generală, materia întunecată rece, particule cu mișcare lentă care nu emit radiații, și materia convențională.

O nouă clasă de particule în Univers

Această teorie sugerează că galaxiile mai mici ar trebui să fie capturate de atracția gravitațională a galaxiilor gazdă mai mari și forțate pe orbite haotice, lucru care nu s-a reflectat în observațiile din lumea reală, scrie Futurism.

Acum, este posibil ca doi cercetători de la Universitatea din Nottingham să fi găsit o explicație, după cum se detaliază într-un nou studiu, care urmează să fie revizuit de către experți.

Aceștia sugerează că o „a cincea forță” ar putea aranja galaxiile în formă de disc, luând în același timp în considerare existența materiei întunecate, substanța misterioasă care pare să constituie marea majoritate a masei Universului.

Potrivit teoriei lor, particulele cunoscute sub numele de simetroni, pe care cercetătorii le-au folosit pentru a explica lacunele din cunoștințele noastre despre Cosmos, ar putea genera această „forță” pentru a forma granițe în spațiu.

O „a cincea forță” ar putea aranja galaxiile în Cosmos

„Știm că avem nevoie de noi particule pentru că avem materie întunecată și energie întunecată și, prin urmare, bănuim că va trebui să adăugăm noi particule la modelul nostru standard pentru a ține cont de aceste lucruri”, a declarat pentru Vice Aneesh Naik, cercetător la Universitatea din Nottingham și autor principal al lucrării, publicate în arXiv.

„Acesta este contextul în care oamenii studiază teorii precum teoria simetronilor – este o nouă particulă candidată pentru energia întunecată sau materia întunecată”, a adăugat el.

Aceste particule ar putea exista în grupuri de stări diferite, formând pereți invizibili între ele. Acești pereți, la rândul lor, ar putea declanșa galaxiile mai mici să formeze discuri în jurul unor galaxii gazdă mult mai mari.

Dar rămân multe întrebări, iar Naik și colega sa, fizicianul Clare Burrage de la Universitatea din Nottingham, au mult de lucru pentru a consolida teoria.

Universul ar putea începe să se micșoreze, spun oamenii de știință. Cât de repede s-ar putea prăbuși Cosmosul?

Misterul unei supernove. O explozie gigantică din Univers dezvăluie secrete despre viața stelelor