Home » Știință » Noi nanostructuri au fost descoperite în celule și țesuturi

Noi nanostructuri au fost descoperite în celule și țesuturi

Credit foto: Shutterstock
Publicat: 06.09.2022

În interiorul unei celule vii, proteinele și alte molecule sunt adesea strâns împachetate. Aceste grupuri dense pot fi dificil de observat, deoarece markerii fluorescenți folosiți pentru a le face vizibile nu se pot fixa între molecule.

Cercetătorii de la MIT au dezvoltat acum o nouă modalitate de a depăși această limitare și de a face vizibile acele molecule „invizibile”.

Tehnica lor le permite să „de-aglomereze” moleculele prin extinderea unei probe de celulă sau țesut, ceea ce face ca moleculele să fie mai accesibile markerilor fluorescenți.

Devin vizibile structuri din celule nemaivăzute până acum

Această metodă, care se bazează pe o tehnică utilizată pe scară largă cunoscută sub numele de microscopie de expansiune, dezvoltată anterior la MIT. Aceasta ar trebui să permită oamenilor de știință să vizualizeze molecule și structuri celulare care nu au mai fost văzute până acum.

Folosind această tehnică, Edward Boyden și colegii săi au arătat că ar putea vedea o nanostructură găsită în sinapsele neuronilor.

„Tehnologia noastră permite vizualizarea acestor nanostructuri, care anterior au rămas ascunse, utilizând echipamentul deja disponibil în laboratoarele academice”, spune Deblina Sarkar, profesor asistent la Media Lab și unul dintre autorii studiului.

„De nenumărate ori, vezi lucruri cu adevărat șocante”

Boyden și membrii grupului său lucrează acum cu alte laboratoare pentru a studia structurile celulare, cum ar fi agregatele de proteine ​​legate de Parkinson și alte boli. În alte proiecte, ei studiază agenții patogeni care infectează celulele și moleculele implicate în îmbătrânirea creierului. Rezultatele preliminare ale acestor studii au dezvăluit, de asemenea, structuri noi, spune Boyden.

„De nenumărate ori, vezi lucruri cu adevărat șocante”, spune el, citat de EurekAlert. „Această tehnologie poate fi folosită pentru a răspunde la o mulțime de întrebări biologice despre disfuncția proteinelor sinaptice, care sunt implicate în bolile neurodegenerative”, spune Jinyoung  Kang, unul dintre autorii studiului. „Până acum nu a existat niciun instrument care să ne ajute să vizualizăm foarte bine sinapsele.”

Cum afectează schimbările de mediu formele ARN-ului în celulele vii?

Cercetările arată că celulele canceroase pot migra către anumite medii „ideale”