Home » Știință » Femeile însărcinate, expuse la substanțe chimice care cresc riscul de cancer

Femeile însărcinate, expuse la substanțe chimice care cresc riscul de cancer

Publicat: 07.09.2022
Femeile însărcinate, expuse la substanțe chimice care cresc riscul de cancer
Sursa foto: Shutterstock

Femeile însărcinate din SUA sunt expuse la substanțe chimice precum melamina, acidul cianuric și aminele aromatice care pot crește riscul de cancer și pot afecta dezvoltarea copilului.

Melamina și acidul cianuric au fost găsite în aproape toate mostrele participanților la studiu, dar cele mai ridicate niveluri au fost găsite la femeile de culoare și la cele cu o expunere mai mare la tutun. Patru amine aromatice care sunt utilizate în mod obișnuit în produsele care conțin coloranți și pigmenți au fost găsite, de asemenea, la aproape toate participantele gravide.

Oamenii pot fi expuși la melamină și amine aromatice într-o varietate de moduri: prin aerul pe care îl respiră, prin consumul de alimente contaminate sau prin ingerarea de praf menajer, precum și din apă potabilă sau prin utilizarea produselor care conțin plastic, coloranți și pigmenți, indică Eurek Alert.

„Aceste substanțe chimice sunt de mare îngrijorare din cauza legăturilor lor cu cancerul și toxicitatea dezvoltării, dar nu sunt monitorizate în mod obișnuit în Statele Unite”, a declarat Tracey J. Woodruff, profesor de obstetrică, ginecologie și medicină reproductivă.

Produse care pot conduce la cancer

Melamina și produsul său secundar principal, acidul cianuric, sunt fiecare substanțe chimice de mare producție. Când expunerea la aceste substanțe chimice are loc împreună, ele pot fi mai toxice decât oricare dintre ele singure. Melamina se găsește în vase, materiale plastice, podele, blaturi de bucătărie și pesticide; acidul cianuric este folosit ca dezinfectant, stabilizator de plastic și solvent de curățare în piscine; aminele aromatice se găsesc în vopseaua de păr, rimel, cerneala pentru tatuaj, vopsea, fumul de tutun și gazele de eșapament.

Melamina a fost recunoscută ca toxică pentru rinichi în urma incidentelor de otrăvire cu lapte praf și alimente pentru animale de companie din 2004, 2007 și 2008, care au cauzat mai multe decese, precum și pietre la rinichi și obstrucție a tractului urinar la unele persoane. Experimente suplimentare pe animale sugerează că melamina reduce funcția creierului.

Pentru studiul lor, cercetătorii au măsurat 45 de substanțe chimice asociate cu cancerul și alte riscuri, folosind noi metode pentru a capta substanțe chimice sau urme chimice în probele de urină dintr-un grup mic, dar divers, de 171 de femei. Aproximativ o treime (34%) erau albie, 40% erau latine, 20% erau de culoare, 4% erau asiatice, iar restul de 3% proveneau din alte grupuri rasiale.

Aceste substanțe chimice produc mai multe pagube decât se considera inițial

„Este deconcertant faptul că continuăm să găsim niveluri mai ridicate de multe dintre aceste substanțe chimice dăunătoare la oamenii de culoare”, a spus co-autorul principal al studiului, Jessie Buckley, profesor asociat la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health.

De exemplu, nivelul de 3,4-dicloranilină (o substanță chimică utilizată în producția de coloranți și pesticide) au fost cu peste 100% mai mari în rândul femeilor de culoare și hispanice în comparație cu femeile albe.

„Descoperirile noastre ridică îngrijorări pentru sănătatea femeilor însărcinate și a fetușilor, deoarece unele dintre aceste substanțe chimice sunt cancerigene cunoscute și potențiali toxice pentru dezvoltare”, a spus Giehae Choi, cercetător postdoctoral la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health și primul autor al studiului. „Este în mod clar necesare măsuri de reglementare pentru a limita expunerea și apariția de cancer.”

Legătura dintre pesticide și cancerul tiroidian, în zonele centrale din California

Un studiu confirmă beneficiile Enhertu la pacientele cu cancer de sân, a transmis AstraZeneca

De ce bărbații sunt mai predispuși la cancer decât femeile? Concluziile unui studiu recent

Câți cetățeni pierde România din cauza cancerului pulmonar? Numărul este sumbru!

Habitatele de stridii dispar din Florida pe măsură ce statul american devine din ce în ce mai „fierbinte”
Greta Thunberg, probabil cea mai populară activistă de mediu
Visele urâte ar putea fi un semn al riscului de demență
Util: cum pot instrumentele digitale să îmbunătățească asistența medicală prin orientarea către pacient
Un nou tratament radical împotriva cancerului
Telescoapele Webb și Hubble vor privi cum nava spațială DART se va prăbuși într-un asteroid
Test de cultură generală. Cât timp îi ia luminii solare să ajungă pe Pământ?
DART, prima misiune de apărare planetară din lume, are loc în doar câteva ore. Tot ce trebuie să știi!
Johann Sebastian Bach, unul dintre cei mai mari compozitori ai tuturor timpurilor
Restricții privind iluminatul public la Paris. La ce oră se sting luminile Turnului Eiffel?
Brazilia a recunoscut că estimările privind recoltele de cafea trebuie îmbunătățite