Home » Știință » Un cercetător din Guvernul Elveției susține că „putem găsi viață în afara Sistemului Solar în 25 de ani”

Publicat: 18.09.2022

Noi instrumente care ne vor asista în căutarea vieții prin galaxia Calea Lactee sunt în curs de dezvoltare.

Nu am găsit încă viață pe Marte, dar un cercetător crede că am putea detecta dovezi ale acesteia pe planete din afara Sistemului Solar în următorul sfert de secol.

Sasha Quanz, astrofizician laInstitutul Federal de Tehnologie din Elveția, a făcut aceste remarci la deschiderea recentă a noului Centru pentru Originea și Prevalența Vieții al Universității ETH Zurich.

În cadrul unei conferințe de presă, Quanz a detaliat proiectele tehnologice care sunt acum în lucru, care ar putea permite cercetătorilor să răspundă în sfârșit la întrebarea „Suntem singuri în Univers?”.

Vom putea descoperi viață în afara Sistemului Solar?

„În 1995, colegul meu [și laureat al Premiului Nobel] Didier Queloz a descoperit prima planetă din afara Sistemului Solar”, a spus Quanz în timpul conferinței, citat de Space. „Astăzi sunt cunoscute peste 5.000 de exoplanete și le descoperim zilnic”.

Există mult mai multe exoplanete care așteaptă să fie descoperite, având în vedere că astronomii cred că fiecare dintre cele peste 100 de miliarde de stele din galaxia Calea Lactee are cel puțin o planetă însoțitoare.

Asta înseamnă un număr enorm de exoplanete, dintre care multe sunt asemănătoare planetei noastre și se află la distanța potrivită de stelele-gazdă pentru a permite condiții obligatorii apariției vieții, cum ar fi apa în stare lichidă.

Putem vedea planetele dar nu și atmosfera lor

„Ceea ce nu știm este dacă aceste planete terestre au atmosfere și din ce sunt făcute aceste atmosfere”, a spus Quanz. „Trebuie să investigăm atmosferele acestor planete. Avem nevoie de o abordare observațională care să ne permită să facem fotografii acestor planete”.

Conferința a avut loc la doar o zi după ce echipa Telescopului Spațial James Webb a lansat prima imagine directă a observatorului cu o exoplanetă care orbitează în jurul unei stele îndepărtate: gigantul gazos HIP65426b, o planetă de 12 ori mai mare decât Jupiter.

Telescopul Webb a detectat dioxid de carbon în atmosfera unei exoplanete