Home » Știință » Unele bacterii intestinale ar putea provoca artrită reumatoidă

Unele bacterii intestinale ar putea provoca artrită reumatoidă

Publicat: 29.10.2022

Cercetătorii de la University of Colorado School of Medicine, din SUA, au descoperit că unele bacterii intestinale ar putea fi responsabile pentru declanșarea poliartritei reumatoide (PR) la persoanele deja expuse riscului de apariție a bolii autoimune.

Dr. Kristine Kuhn a condus o echipă de cercetători de la Divizia de Reumatologie într-un studiu publicat pe 26 octombrie în revista Science Translational Medicine. Studenta Meagan Chriswell este autoarea principală a lucrării.

„Lucrările conduse de coautorii dr. Kevin Deane, dr. Kristen Demoruelle și dr. Mike Holers aici la CU au ajutat la stabilirea faptului că putem identifica persoanele care prezintă risc pentru PR pe baza markerilor serologici și că acești markeri pot fi prezenți în sânge cu mulți ani înainte de diagnostic”, spune Kuhn.

„Unul dintre acești anticorpi face parte din clasa normală de anticorpi pe care îi vedem în mod normal în circulație, dar celălalt este un anticorp pe care de obicei îl asociam cu mucoasa, fie că este vorba de mucoasa bucală, mucoasa intestinală sau mucoasa pulmonară. Am început să ne întrebăm: ‘Ar putea fi ceva la o barieră a mucoasei care ar putea duce la apariția PR?’”, a continuat ea.

Cum este declanșată poliartrita reumatoidă de unele bacterii intestinale?

Cercetătorii de la CU, cu ajutorul unui grup condus de dr. Bill Robinson, de la Universitatea Stanford, tot din SUA, au luat anticorpii creați de celulele imune de la indivizi ai căror markeri de sânge au arătat că sunt expuși riscului de boală și i-au amestecat cu fecalele persoanelor cu risc pentru a găsi bacteriile care sunt țintite de anticorpi.

Pentru a-și testa în continuare ipoteza, cercetătorii au folosit modele animale pentru a găzdui bacteriile nou descoperite. Aceste experimente au arătat că bacteriile nu numai că au determinat modelele animale să dezvolte markerii de sânge găsiți la persoanele cu risc de PR, dar unele dintre modele au arătat o dezvoltare completă a PR.

„Colaboratorii noștri conduși de doctorii Eddie James și Jane Buckner, de la Benaroya Research Institute, au confirmat că celulele T din sângele persoanelor cu PR vor răspunde la aceste bacterii, dar oamenii care sunt altfel sănătoși nu răspund la aceste bacterii”, spune Kuhn.

„Prin studii pe oameni și pe modele animale, am reușit să identificăm unele bacterii intestinale ca fiind asociate cu riscul de a dezvolta PR. Ele declanșează o boală asemănătoare cu poliartrita reumatoidă la modelele animale, iar la oameni, putem arăta că această bacterie pare să să declanșeze răspunsuri imunitare specifice PR”, a continuat cercetătoarea.

Acest studiu ar putea conduce la găsirea unui tratament mai bun

Dacă specia unică de bacterii conduce într-adevăr răspunsul imunitar care duce la PR la indivizii deja expuși riscului de boală, spune Kuhn, ar putea fi posibil să țintim bacteriile cu medicamente pentru a preveni acest răspuns.

„Următorul lucru pe care vrem să-l facem este să identificăm, în populațiile mai mari de indivizi cu risc de poliartrită reumatoidă, dacă aceste bacterii se corelează cu alte răspunsuri imunitare genetice, de mediu și ale mucoasei și apoi, în cele din urmă, cu dezvoltarea de PR”, spune Kuhn.

„Apoi vom putea spune: ‘Acesta este un marker care este util pentru a ajuta la prezicerea persoanelor care vor dezvolta PR’ și să aplicăm strategii de prevenire. Cealaltă oportunitate este aceea că dacă putem înțelege cum se declanșează aceste răspunsuri imunitare, am putea bloca capacitatea bacteriilor de a face asta”, a explicat ea.

Un nou tratament ar putea elimina nevoie de antibiotice

Cercetarea a durat cinci ani, spune Kuhn, care a fost ajutată de persoane care au descoperit că sunt expuse riscului de PR și s-au oferit voluntar pentru a sprijini studiul. În cele din urmă, cercetătorii doresc să examineze modul exact în care bacteriile declanșează răspunsul imunitar, precum și diferite metode de prevenire a reacției, informează Medical Xpress.

„Există o mulțime de tehnologii diferite care abia încep să apară, care ar putea viza selectiv bacteriile intestinale specifice, de exemplu, pentru a preveni efectele imunogene asupra gazdei”, spune ea.

„De mult timp, oamenii s-au gândit că antibioticele ar putea fi o terapie utilă pentru PR, dar mai degrabă decât efectul de baros al unui antibiotic tradițional care va distruge un grup mare de bacterii, am putea ținti selectiv această bacterie sau efectele acesteia”, a încheiat cercetătoarea.

Ce înseamnă, de fapt, să mori de bătrânețe?

Cum îți poate vindeca „hormonul iubirii” inima?

Cercetătorii au folosit cu succes microboți pentru a vindeca pneumonia din plămânii șoarecilor

Oamenii de știință au descoperit că un anumit nivel de stres protejează organismul

Criza climatică crește frecvența valurilor oceanice mortale, indică un studiu
(P) Cum Poți Utiliza Camera de Inspecție în Viața de Zi cu Zi?
De ce au dispărut vânători-culegătorii din Europa?
Prea multă mâncare nesănătoasă provoacă probleme de durată în creier