Home » Știință » O nouă cercetare a descoperit cum se răspândesc celulele canceroase în corp

O nouă cercetare a descoperit cum se răspândesc celulele canceroase în corp

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 14.11.2022

O nouă cercetare realizată în colaborare de cadre didactice de la Universitatea Binghamton, Universitatea de Stat din New York, oferă o perspectivă despre cum se răspândesc celulele canceroase.

Timp de zeci de ani, aflarea exactă a motivelor pentru care se formează tumorile canceroase în corpul uman a fost un obiectiv pentru oamenii de știință, dar cunoașterea modului în care se răspândesc celulele canceroase este, de asemenea, esențială pentru a lupta împotriva acestei boli adesea mortale.

Modelul motorului osmotic al motilității cancerului a arătat că celulele confinate se deplasează absorbind apă la marginea din față și expulzând-o din spate, provocând propulsie.

Cu toate acestea, moleculele exacte care reglează contracția din spate a acestor celule au rămas evazive.

Noile cercetări publicate în Nature Communications răspund la această întrebare despre locomoția celulelor, oferind câțiva pași spre viitorul tratament al cancerului.

Implicații largi pentru încetinirea sau stoparea acestei boli mortale

Profesorul asistent Yizeng Li, care s-a alăturat în această toamnă Departamentului de Inginerie Biomedicală de la Colegiul Thomas J. Watson de Inginerie și Științe Aplicate al Universității Binghamton, a fost co-autor al lucrării împreună cu colaboratori de la Universitatea Johns Hopkins, Universitatea din Maryland, Universitatea din Alberta și Universitat Pompeu Fabra din Spania.

Cercetătorii au experimentat cu celule de cancer de sân într-o matrice tridimensională pentru a le studia comportamentul.

După cum s-a confirmat anterior, o moleculă numită schimbător de sodiu/protoni 1 (NHE1) determină absorbția apei – dar cercetătorii au descoperit, de asemenea, că o altă proteină din spate, numită SWELL1, polarizează membrana celulară într-un mod care duce la mișcare.

,,Arătăm în mod clar că NHE1 concentrată în partea din față este responsabilă de absorbția apei”, a declarat Li, potrivit EurekAlert. ,,În partea din spate a celulei, SWELL1 va elimina clorura – și, prin eliminarea clorurii, va elimina și apa. Am completat povestea despre cum intră și cum iese apa.”

,,Vrem să înțelegem cum se răspândesc celulele canceroase și cum să prevenim acest lucru”

,,Mecanobiologia se află la interfața dintre biologia celulară, fizică și mecanică. Cea mai mare parte a activității mele s-a concentrat asupra migrației celulare, a controlului volumului celular și a acestor întrebări conexe”, a declarat Li.

,,Am dezvoltat modelul matematic pentru această lucrare. Pentru a înțelege mai bine mecanismele biofizice care stau la baza motilității celulelor canceroase, am dezvoltat un model bazat pe fiziologie, în loc de un model bazat pe fenomen. Modelul combină dinamica fluidelor, structura citoscheletului și detalii microscopice, cum ar fi transportul ionic. Predicția modelului se potrivește foarte mult cu datele experimentale.”

Cercetările precum cea a lui Li și a colegilor săi ar putea avea implicații largi pentru încetinirea sau stoparea acestei boli mortale – chiar dacă tratamentele sunt la ani distanță.

,,Vrem să înțelegem în ce condiții pot migra celulele tumorale și în ce condiții putem preveni acest lucru”, a concluzionat Li.

O femeie a dezvoltat 12 tipuri de cancer până la vârsta de 36 de ani