Home » Știință » Ciupercile îmbunătățesc memoria prin stimularea creșterii nervilor

Ciupercile îmbunătățesc memoria prin stimularea creșterii nervilor

Foto: Universitatea din Queensland
Publicat: 15.02.2023

Cercetătorii de la Universitatea din Queensland (UQ), din Australia, au descoperit modul în care ciupercile îmbunătățesc memoria prin creșterea nervilor.

Profesorul Frederic Meunier, de la Queensland Brain Institute, a spus că echipa a identificat noi compuși activi din ciuperca Hericium erinaceus (Coama leului).

Cercetătorii au descoperit în studiile preclinice faptul că ciupercile îmbunătățesc memoria prin stimularea creșterii celulelor creierului.

Ciupercile îmbunătățesc memoria, arată testele preclinice

„Extractele din aceste așa-numite ciuperci coama leului au fost folosite în medicina tradițională în țările asiatice timp de secole, dar am vrut să determinăm științific efectul lor potențial asupra celulelor creierului”, a spus profesorul Meunier.

„Testările preclinice au descoperit că ciuperca coama leului a avut un impact semnificativ asupra creșterii celulelor creierului și asupra îmbunătățirii memoriei”, a spus el, citat de Eurek Alert.

„Testele de laborator au măsurat efectele neurotrofice ale compușilor izolați din Hericium erinaceus asupra celulelor cerebrale cultivate și, în mod surprinzător, am descoperit că compușii activi favorizează extinderea și conectarea neuronilor la alți neuroni”, continuă profesorul.

„Folosind microscopia de super-rezoluție, am descoperit că extractul de ciuperci și componentele sale active cresc în mare măsură dimensiunea conurilor de creștere, care sunt deosebit de importante pentru ca celulele creierului să simtă mediul înconjurător și să stabilească noi conexiuni cu alți neuroni din creier”, explică Meunier.

Noi potențiale tratamente pentru Alzheimer

Coautorul dr. Ramon Martinez-Marmol, de la UQ, a spus că descoperirea are aplicații care ar putea trata și oferi protecție împotriva tulburărilor cognitive neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer.

„Ideea noastră a fost să identificăm compuși bioactivi din surse naturale care ar putea ajunge la creier pentru a regla creșterea neuronilor, rezultând o formare îmbunătățită a memoriei”, a spus dr. Martinez-Marmol.

Dr. Dae Hee Lee de la CNGBio Co, care a susținut și a colaborat la proiectul de cercetare, a spus că proprietățile ciupercilor „coama leului” au fost folosite pentru a trata bolile și a menține sănătatea în medicina tradițională chineză încă din antichitate.

„Această cercetare importantă dezvăluie mecanismul molecular al compușilor ciupercilor ‘coama leului’ și efectele acestora asupra funcționării creierului, în special asupra memoriei”, a spus dr. Lee.

Studiul a fost publicat în Journal of Neurochemistry.

Un cercetător sugerează cum ar putea fi creați super-soldații modificați genetic