Home » Știință » Dieta care distruge tumorile cerebrale

Dieta care distruge tumorile cerebrale

Publicat: 12.04.2023

Dieta care distruge tumorile cerebrale face ca medicamentele să fie mai eficiente împotriva celulelor canceroase.

Glioblastomul este cel mai frecvent tip de cancer cerebral la adulți. S-a dovedit a fi unul dintre cele mai agresive tipuri de tumori și nu există nici un tratament pentru această boală.

Cu toate acestea, recent, Școala de Medicină a Universității din Carolina de Nord (UNC) și cercetătorii de la Universitatea Columbia (ambele instituții din SUA) au anunțat un potențial tratament pentru glioblastom.

Oamenii de știință au examinat procesele biologice pentru a înțelege mai bine boala și au descoperit că celulele tumorale de glioblastom erau sensibile la feroptoză.

Ce este feroptoza?

Feroptoza este un tip relativ nou de moarte celulară, care a fost descoperit recent, iar cercetătorii încă învață despre acest mecanism de „autodistrugere celulară”. Feroptoza este un tip de moarte celulară intracelulară dependentă de fier, conform unui comunicat.

Moartea celulară face parte din funcționarea normală a corpului nostru uman. Acest proces natural este cunoscut sub numele de apoptoză. Cu toate acestea, organismul nostru blochează acest proces natural în celulele canceroase, ceea ce face dificilă îndepărtarea celulelor nedorite, care se înmulțesc pentru a prezenta riscuri grave pentru sănătate.

Iată de ce feroptoza este importantă în tratamentul cancerului. „Descoperirea recentă a feroptozei ne entuziasmează pe toți. Este un corp de cercetare aflat în creștere rapidă și constatăm că este foarte important pentru o mulțime de procese biologice, nu doar în cancere”, a spus dr. Dominique Higgins, profesor asistent în cadrul Departamentului de Neurochirurgie de la UNC.

Ce presupune dieta care distruge tumorile cerebrale?

Dieta care distruge tumorile cerebrale declanșează feroptoza prin eliminarea unor aminoacizi din hrana pacientului. Acest lucru le permite celulelor tumorale să moară.

Cei doi aminoacizi identificați care pot preveni tumorile sunt cisteina și metionina, conform studiului. Corpul nostru obține acești aminoacizi din ceea ce mâncăm.

„În primul rând, am constatat că atunci când eliminăm anumiți aminoacizi din modelele animale, celulele de glioblastom sunt mai predispuse să moară prin feroptoză. În al doilea rând, am descoperit că eliminarea acestor aminoacizi face ca medicamentele noastre să fie mult mai eficiente în inducerea feroptozei în celulele canceroase”, a spus Higgins.

Cisteina și metionina

Pentru acest studiu, echipa a creat o dietă personalizată pentru modelele animale prin eliminarea cisteinei și a metioninei. Descoperirile demonstrat că celulele de glioblastom ar putea muri prin feroptoză. Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că după dietă, celulele necesită doze mai mici de medicamente pentru chimioterapie, potrivit Interesting Engineering.

În urma acestui studiu, echipa intenționează să pună la încercare această dietă pe pacienți înainte de operație. Autorii vor putea afla mai multe despre modul în care feroptoza influențează corpul uman și tumorile. După operație, echipa va putea evalua cât de bine au răspuns tumorile la dietă.

Mai mult, autorii cred că acest tratament ar putea fi benefic în tratamentul sarcomului, cancerului pulmonar și al cancerului pancreatic.

Descoperirile au fost publicate în Nature Communications.

Activitatea care reduce stresul cronic. Face minuni!

Test de cultură generală. Ce este dendrofobia?

Cercetătorii au dezvoltat rinichiul artificial care testează toxicitatea medicamentelor