Home » Știință » Cârnații modificați genetic au fost aprobați pentru consum în SUA

Cârnații modificați genetic au fost aprobați pentru consum în SUA

Publicat: 13.05.2023

Agenția pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA tocmai ce și-a dat acordul: cârnații modificați genetic pot intra în lanțul alimentar.

Cârnații din cazul de față au fost făcuți din carne de la porci care au fost modificați genetic la Universitatea de Stat din Washington (WSU). Echipa din spatele proiectului a fost condusă de Jon Oatley, profesor la Școala de Bioștiințe Moleculare din cadrul Colegiului de Medicină Veterinară al Universității de Stat din Washington, care folosește tehnologia de editare genetică CRISPR pentru a îmbunătăți calitatea cărnii, precum și sănătatea și rezistența animalelor.

„Este important ca o universitate să creeze precedentul lucrând cu autoritățile federale de reglementare pentru a introduce aceste animale în aprovizionarea cu alimente. Dacă nu trecem prin acest proces, toate cercetările pe care le facem sunt în zadar, deoarece nu vor ajunge niciodată la public”, a spus Oatley într-un comunicat.

Cum au fost creați cârnații modificați genetic?

Deși aprobarea FDA este doar pentru a investiga alimentul (iar unele produse de origine animală modificate genetic, inclusiv produse din porc, au fost aprobate de FDA de câțiva ani), cârnații modificați genetic sunt un pas înainte interesant pentru lumea mâncărurilor modificate genetic.

Cârnații cu gene modificate, conform comunicatului de presă, au fost mai întâi procesați la laboratorul de carne al WSU. Au fost apoi inspectați de Departamentul Agriculturii din SUA, la fel cum sunt inspectate toate celelalte cărnuri.

Potrivit cercetătorilor, porcii au fost modificați inițial pentru a fi „tați surogat”, o tehnică care le permite oamenilor de știință să folosească acești surogați pentru a „produce urmași cu trăsături de la un alt porc mascul”. Surogatul este modificat genetic pentru a fi steril și apoi este implantat cu celule stem mai dezirabile luate de la un alt mascul. Cu aceste celule stem, tatăl surogat este apoi capabil să creeze spermatozoizi care au trăsăturile genetice de dorit ale porcului donator.

Cu alte cuvinte, din multe privințe, este o actualizare tehnologică a procesului antic de reproducere selectivă, scrie Futurism. Oatley spune că speră că porcii săi modificați genetic și, desigur, cârnații care se fac din ei, ne vor schimba sistemele alimentare în bine.

Un mod mai bun de a hrăni lumea

„Intenția inițială în realizarea acestor animale a fost să încercăm să îmbunătățim modul în care hrănim oamenii. Și nu putem face asta decât dacă putem colabora cu sistemul FDA pentru a aduce aceste animale efectiv în lanțul alimentar”, a spus Oatley.

Și chiar dacă există cu siguranță o oarecare neîncredere a publicului față de alimentele modificate genetic, Oatley speră că locul său ca academician va ajuta la risipirea unora dintre informațiile greșite din jurul cărnii modificate genetic, care încă nu prezintă niciun motiv de îngrijorare.

„Există o încredere față de cercetarea la nivel universitar. Vrem să ne asigurăm că cercetarea este validă și că animalele pe care le producem sunt sănătoase”, a spus Oately.

Chimiștii au descoperit molecula care creează mirosul trandafirilor

Inginerii încearcă să obțină energie din resturile de fructe

Ce facem atunci când o muscă aterizează pe mâncarea noastră?

Tot ce n-ai știut despre cum se face parmezanul. Vei fi surprins!