Home » Știință » Suplimentele comune ar putea reduce pierderea naturală a auzului

Suplimentele comune ar putea reduce pierderea naturală a auzului

Publicat: 02.09.2023

Cercetători conduși de María Eugenia Gomez-Casati, Institutul de Farmacologie, Facultatea de Medicină, Universitatea din Buenos Aires-CONICET (Argentina); Mauricio Martin, Institutul de Cercetări Medicale Mercedes (Argentina); și Martín Ferreyra, (INIMEC-CONICET-UNC), Universitatea Națională din Córdoba (Argentina) raportează că pierderea naturală a auzului, adică cea legată de vârstă, este asociată cu o scădere a colesterolului în urechea internă.

Experimentele publicate în revista cu acces deschis PLOS Biology arată că suplimentele de fitosteroli au putut acționa în locul colesterolului pierdut și preveni disfuncția senzorială la șoareci.

Celulele senzoriale din urechea internă numite cili exteriori (OHC) amplifică sunetele modificându-și lungimea. Pe măsură ce îmbătrânim, aceste celule își pierd capacitatea de a se întinde ca răspuns la sunet, prevenind amplificarea sunetului și ducând la pierderea auzului legată de vârstă.

Cum apare pierderea naturală a auzului?

Deoarece colesterolul este un element cheie în răspunsul de întindere și pentru că recent s-a demonstrat că colesterolul din creier scade odată cu vârsta, cercetătorii au emis ipoteza că pierderea auzului ar putea fi legată de pierderea colesterolului în OHC. Această ipoteză a fost testată la șoareci.

Mai întâi, cercetătorii au măsurat cantitatea de CYP46A1 din OHC-urile urechii interne, deoarece această enzimă ajută la descompunerea și reciclarea colesterolului. După cum era de așteptat, oamenii de știință au găsit mai multă CYP46A1 în urechile interne ale șoarecilor mai în vârstă decât la șoarecii mai tineri și, în consecință, mai puțin colesterol, transmite EurekAlert.

Apoi, echipa a arătat cauza și efectul prin inducerea pierderii auzului la șoarecii tineri, așa cum este indicată de producția anormală a celulelor urechii interne, prin supraactivarea CYP46A1 cu un medicament.

Ar putea suplimentele comune să inverseze pierderea auzului legată de vârstă?

În cele din urmă, cercetătorii au testat dacă creșterea colesterolului în creier ar putea contracara medicamentul. Deoarece colesterolul în sine nu poate pătrunde de fapt în creier din sânge, cercetătorii au folosit compuși pe bază de plante asemănători colesterolului, numiți fitosteroli, care pot face acest lucru. Șoarecii tineri care au primit atât medicamentul care activează CYP46A1, cât și 3 săptămâni de fitosteroli dietetici au prezentat o funcție OHC îmbunătățită.

Deoarece fitosterolii pot fi găsiți în multe suplimente fără prescripție medicală, aceștia ar putea fi o modalitate convenabilă de a combate pierderea naturală a auzului. Cu toate acestea, va fi necesară testarea directă a efectelor lor asupra pierderii auzului la modelele de șoareci mai bătrâni, precum și la oameni, înainte de a se putea trage concluzii mai precise.

Un studiu arată că femeile spun „Te iubesc” mai târziu decât bărbații