Home » Știință » Ziua, luna și anul în care asteroidul Bennu ar putea lovi Pământul cu forța a 22 de bombe atomice

Mozaic al asteroidului Bennu, creat de misiunea OSIRIS-REx. Sursa foto: Profimedia
Publicat: 18.09.2023

Oamenii de știință au aflat ziua, luna și anul în care asteroidul Bennu ar putea lovi Pământul cu forța a 22 de bombe atomice.

Asteroidul Bennu trece pe lângă Pământ la fiecare șase ani dar ar putea să ne lovească într-o zi de septembrie peste mulți ani de acum.

Cercetătorii de la NASA au în vedere mai multe strategii prin care ar putea devia asteroidul de pe traiectoria sa și astfel salva Pământul.

Ziua, luna și anul în care asteroidul Bennu ar putea lovi Pământul

Richard Burns, manager de proiect pentru OSIRIS-REx de la Centrul Goddard pentru Zbor Spațial al NASA din Maryland, SUA, a explicat că cercetările au intrat acum „în ultima etapă”.

„Suntem acum în ultima etapă din călătoria de șapte ani, și se simt ca ultimii kilometri dintr-un maraton, o confluență de emoții și mândrie și bucurie în același timp cu determinare și concentrare pentru terminarea cursei”, a spus Burns.

Bennu este cât jumătate din asteroidul care a dus la extincția dinozaurilor

Bennu este cât jumătate din asteroidul care a dus la extincția dinozaurilor. Dacă Bennu ar lovi planeta noastră, devastarea s-ar extinde la 1000 kilometri de la locul coliziunii, dar nu este suficient de mare încât să cauzeze extincție la nivel mondial.

Spre bucuria multora dintre noi, posibilitatea ca Bennu să ne lovească și să devasteze lumea este destul de mică. Potrivit NASA, asteroidul Bennu ne-ar putea lovi planeta în ziua de 14 septembrie 2182. Riscul există, dar este „extrem de mic”.

Așadar, nu avem motiv de îngrijorare momentan.

O șansă din 1750 ca Bennu să ne lovească până în 2300

Potrivit unui studiu al echipei OSIRIS-REx, există o posibilitate de 1 la 2700 (0,037%) ca acest asteroid să lovească Pământul în septembrie 2182.

„Deși este dificil de estimat, noile date de la nava spațială OSIRIS-REx a NASA au permis oamenilor de știință să creeze un model mai bun al orbitei lui Bennu și cum va evolua în viitor, dar și să calculeze mai bine probabilitatea unui impact”, potrivit NASA.

În data de 25 septembrie, Bennu va trece la mică distanță de Pământ, iar trecerea lui Bennu din 2182 va depinde de această traversare. Există o șansă din 1750 ca Bennu să ne lovească până în 2300.

Un meteorit, cheia în rezolvarea misterului comportamentului ciudat al asteroidului Bennu